Genel Bilgi
Kod | GRS220 |
Ad | Özgünbaskı 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HAKAN DEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HAKAN DEMİR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Özgün baskıresim dersinde öğrencilerin geleneksel ve çağdaş çoğaltma tekniklerinin kuramsal ve uygulamalı olarak öğretilmesi amaçlanır.
Dersin İçeriği
Özgün Baskıresim Sanatının: Tarihi,gelişim evreleri,sanatı-sanatçıları ve teknikleri ile ilgili kuramsal bilgiler verilir.Baskıresim tekniklerinden:Şablon,Monotipi,Linolyum,Ağaç,Gravür,Serigrafi,Litografi,Kolografi ve Çağdaş Çoğaltma teknikleri ile ilgili kuramsal bilgiler verilir.Söz konusu tekniklerden atölye koşullarına uygun olan tekniklerle tek ve çok renkli,tek veya çok kalıpla özgün baskıresim uygulama çalışmaları yapılması amaçlanır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
The Complete Printmaker, John Ross, Clare Romano, Tım Ross, Free Press, ABD 1990 Printmaking, History and Process, Donald Saff, Deli Sacilotto, Wadsworth Publishing, ABD, 1978
Notlar
Etching and Engraving, Water Chamberlain, Thames and Hudson, Londra, 1972
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Özgün Baskıresim sanatının,tanımını,tarihçesini ve gelişim evrelerini bilir. |
ÖÇ02 | Baskıresim atölyelerinin nasıl bir fiziksel donanıma sahip olması gerektiğini bilir. |
ÖÇ03 | Özgün Baskıresim tekniklerini kuramsal ve uygulamalı olarak bilir,bireysel araştırma yöntemleri ile uygular. |
ÖÇ04 | Özgün bir tasarımı tek veya çok kalıp yöntemi kullanarak, geleneksel tekniklerle basıp çoğaltır. |
ÖÇ05 | Hangi baskıresim tekniklerinin bir arada deneysel olarak kullanılabileceğinin keşfi ve de olanaklarını araştırır. |
ÖÇ06 | Baskıresimde çağdaş çoğaltma tekniklerini kullanmak için yeni gelişen teknolojileri araştırır. |
ÖÇ07 | İlköğretim ve Ortaöğretim kurumlarında atölye koşullarına uygun olarak ,hangi baskıresim tekniklerinin,hangi araç-gereçlerle ve nasıl uygulanabileceğini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. | 2 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Linolbaskı Tekniği Yöntem ve Uygulama Metodları | Tasarım Oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Linol Baskı - UYGULAMA | Tasarım Oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Ağaç Baskı Tekniğine Giriş | Kuramsal araştırma,Araç-Gereç Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
4 | Ağaç Baskı - UYGULAMA l (Siyah-Beyaz) | Tasarım Oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Ağaç Baskı - UYGULAMA ll (Eksiltme Yöntemi) | Tasarım Oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Ağaç Baskı - UYGULAMA lll ( Çok Kalıplı Yöntem) | Tasarım Oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Doğadan Doku Araştırmaları l | Kuramsal araştırma,Araç-Gereç Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Değerlendirme | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Değerlendirmesi |
9 | Doğadan Doku Araştırmaları lI | Tasarım Oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Kolograf Baskıresim | Kuramsal araştırma,Araç-Gereç Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
11 | Gravür Baskıresim | Kuramsal araştırma,Araç-Gereç Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
12 | Serigrafi Baskıresim | Kuramsal araştırma,Araç-Gereç Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
13 | Litografi Baskıresim | Kuramsal araştırma,Araç-Gereç Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
14 | Çağdaş Çoğaltma Teknikleri l | Kuramsal araştırma,Araç-Gereç Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
15 | Çağdaş Çoğaltma Teknikleri lI | Tasarım Oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |