GRA216 Tipografi 2

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRA216
Ad Tipografi 2
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi OYA AYGÜN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. BURÇAK SALMAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile, görsel iletişimin ana öğelerinden biri olan yazının, harf üsluplarının, harfin karakteristik özelliklerinin, yazı stillerinin öğrenciye tanıtılması amaçlanır.

Dersin İçeriği

Tipografinin temelleri ve ilkeleri, araçları ve tekniklerinin uygulamalı projelerle tanıtılacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

BECER, E., 2007, Modern Sanat ve Yeni Tipografi, Ankara, Dost Kitabevi Yayınları AMBROS, G. and HARRİS, P., Tipografinin Temelleri, Literatür Yayınları AMBROS, G. and HARRİS, P., Görsel Tipografi Sözlüğü, Literatür Yayınları SARIKAVAK, N. K., Tipografinin Temelleri, Doruk Yayınları SARIKAVAK, N. K., Sayısal Tipografi, Batıda ve Ülkemizde Sayısal Harf,Font Tasarımcıları, Başkent Üniversitesi Yayınları

Notlar

CARTER, R., Day, B., Meggs, P. Typographic Design, Form and Communication


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tipografi ile harf üsluplarını tanır.
ÖÇ02 Tipografik tasarımlarını harfin karakteristik özelliklerine göre şekillendirir.
ÖÇ03 Tasarımın amacına uygun yazı stillerini seçer.
ÖÇ04 Tipografinin uygulandığı her alana yönelik uygulama yapabilir.
ÖÇ05 Teknolojik gelişmeleri izleyen özgün ve yaratıcı tipografik tasarımlar sunabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. 3
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin amacı ve notlandırma sistemi hakkında bilginin Verilmesi. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri
2 Proje - 1. Bir şehir kimliği için tipografik amblem ve logotype tasarımı, örnek inceleme. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri
3 Proje - 1. Tipografik amblem ve logotype tasarımları için yapılan eskiz çalışmalarının değerlendirilmesi. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
4 Proje - 1. Yapılan çalışmaların dijital ortamda uygulanması 1 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
5 Proje - 1. Yapılan çalışmaların dijital ortamda uygulanması 2 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
6 Proje - 1in sonuçlandırılması ve sergileme Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
7 Proje - 2. Seçilen şehir kimliğinin Lansmanı için etkinlik afişi, broşür, bilboard ve basın ilanı ürünlerinden ikisine tipografik duyuru tasarımı Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara sınav Sunum Paftaları Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma
9 Proje - 2. Tipografik duyuru tasarımı için yapılan eskiz çalışmalarının değerlendirilmesi 1 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
10 Proje- 2. Tipografik duyuru tasarımı için yapılan çalışmaların dijital ortama geçirilmesi. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
11 Proje - 2. Tipografik duyuru tasarımı için yapılan eskiz çalışmalarının değerlendirilmesi 2 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
12 Proje - 3. Şehir Kimliği için ritm, leke, denge, kompozisyon, renk değerlerleri gözetilerek yapılan görsel kullanımlı tipografik basın ilanı çalışması. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
13 Proje - 3. Basın ilanı için eskiz çalışması Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
14 Proje - 3. Basın ilanı için eskiz çalışmalarının dijital ortamda uygulanması 1 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
15 Proje - 3. Basın ilanı için eskiz çalışmalarının dijital ortamda uygulanması 2 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
16 Final Sınavı Sunum Paftaları Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Final Sınavı Sunum Paftaları Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 11:23