Genel Bilgi
Kod | GRS324 |
Ad | Animasyon 1 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. MUSTAFA CAN KIZGINDEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. MUSTAFA CAN KIZGINDEMİR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bir konuda, canlandırma (animasyon) yöntem ve teknikleriyle; bir öykü-senaryo oluşturarak; yapılacak uygulamanın amacını, süresini, tekniğini, müziğini vb. de içeren akış çizelgesini (storyboard) hazırlamak ve uygulamak.
Dersin İçeriği
Canlandırmanın tanımı, temel özellikleri, kullanıldığı alanlar. Canlandırma film teknikleri, örnek filmler izleme ve analizler. Karakter geliştirme. Tekniğe göre arka plan ve sahne tasarımı.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Taylor, R. (2004). The Encyclopedia of Animation Techniques. Quarto Publishing, Boston Simon, M. (2000). Storyboards, Second Edition, Motion In Art. Focal Press, Burlington Laybourne, K. (1998), The Animation Book. Three Rivers Press, New York Furniss M. (1998). The Animation Bible. Abrams, California Williams R. (2001). Animators Survival Kit. Faber and Faber Limited, London
Notlar
Taylor, R. (2004). The Encyclopedia of Animation Techniques. Quarto Publishing, Boston Simon, M. (2000). Storyboards, Second Edition, Motion In Art. Focal Press, Burlington Laybourne, K. (1998), The Animation Book. Three Rivers Press, New York Furniss M. (1998). The Animation Bible. Abrams, California Williams R. (2001). Animators Survival Kit. Faber and Faber Limited, London
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kısa hikaye (storyboard) hazırlar ve detaylandırır |
ÖÇ02 | Adobe After Efects tasarım araçlarını kullanır. |
ÖÇ03 | Yazı animasyon özelliklerini tanır. |
ÖÇ04 | Hareketlendirme ve ses senkronizasyonunu oluşturma becerisi kazanır. |
ÖÇ05 | Sanatsal düşünce doğrultusunda tartışarak özgün fikir oluşturur. |
ÖÇ06 | Film öykülerinin tekniklere dönüştürülmesi, teknik çözümlemeler yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Döneme ve ders planına dair bilgi verilir | Örnek Uygulama Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Canlandırma tanımı. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Canlandırmanın tarihçesi | Araştırma , Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Canlandırma türleri ve örnekler | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Sinopsis ve hikaye oluşturma | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Storyboard hazırlama 1 | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Storyboard hazırlama 2 | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Değerlendirme | Sunum Paftaları Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
9 | Karakter oluşturma | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Anahtar kareleme | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Hareket | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Arka plan tasarımı | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Canlandırma proje uygulama 1 | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Canlandırma proje uygulama 2 | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Canlandırma proje uygulama 3 | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Final sınavı | Sunum Paftaları Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Final sınavı | Sunum Paftaları Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |