Genel Bilgi
Kod | GRS334 |
Ad | Genel Müzik Bilgileri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. OĞUZ ÖZTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. OĞUZ ÖZTÜRK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Müziğin genel özellikleri ele alınarak; bu sanatın yapısı, türleri, aşamaları, nota bilgileri, dönemlerin stil ve özelliklerinin öğretilmesi, öğrencide müzik genel kültürünün oluşturulması.
Dersin İçeriği
Çevremizdeki müzik türlerine genel bir bakışı sürdürerek (Türk halk müziği, Çağdaş Türk Müziği, Türk Pop Müziği, Arabesk, taverna, klasik, pop, caz, folk müzik v.s), opera, senfoni, koro, konçerto üzerine önemli örneklerin incelenmesi. Müzikal dinamiklerin hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi amaçlanmıştır.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Yıldırım, S., Akkuş, B., Tanrıkorur, C. (1989). ''Müzik 1-2-3'', T.T.K. Basımevi, M.E.B.Y.: 985, Ankara.
Notlar
Yıldırım, S., Akkuş, B., Tanrıkorur, C. (1989). ''Müzik 1-2-3'', T.T.K. Basımevi, M.E.B.Y.: 985, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doğru ve dengeli bir müzik bilgisi edinir. |
ÖÇ02 | Aktif müzik yapmak için kazanımlar elde eder. |
ÖÇ03 | Çalgı kullanabilmede avantaj sağlar. |
ÖÇ04 | Müziksel eleştiri gücü edinir. |
ÖÇ05 | Müzik alanında yorum ve bilgi özgüveni edinir. |
ÖÇ06 | Etkin ve aktif olarak müzik yapabilme yetisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Müzik sanatı, nota, değerler, porte, sus, la-sol-fa-mi sesi. | Dersin yapısı, işleyişi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Hız terimleri (moderato, andante, allegro). Si-do-re sesi, do majör gamı. | Notaların tanıtılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Müzik türleri, Geleneksel çalgılar (Türk) ve senfonik orkestra çalgıları. | Notaların tanıtılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Koro müziği, Türk ve batı koro edebiyatından dinleti. | Notaların tanıtılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Müzikte doku, biçim, tür, dikey ve yatay çokseslilik şarkı: ''Ay'': J.B.LULLY. | Hız terimleri, toplu söyleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Orkestra çalgıları, çalgı müziği, yaylı, üflemeli, vurmalı.. | Çalgıların tanıtılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Senfoni, Opera, Konçerto, Sonat, Oratoryo ilgili dinleti. Gürlük terimleri. | Anlatım, dinleti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Dönemler; stil ve özellikleri ile sanatın diğer kolları ile gösterdiği paralellikler. | Çoksesliliğe giriş | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Çağdaş Türk müzik tarihi, çağdaş bestecilerimiz. | Anlatım, dinleti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
11 | Dünyada ve toplumumuzda müziğin yeri. | Anlatım, dinleti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
12 | Çevremizdeki müzik türleri; Geleneksel Türk halk ve sanat müziği. | Anlatım, dinleti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
13 | Çağdaş Türk Sanat, Klasik Batı Müziği. | Anlatım, dinleti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
14 | Pop, Rock, Caz, Arabesk Müziği. | Anlatım, dinleti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
15 | Dönem konularının genel tekrarı. | Anlatım, dinleti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |