Genel Bilgi
Kod | GRS417 |
Ad | İllüstrasyon 4 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. DERVİŞ İLKER GÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. DERVİŞ İLKER GÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrenciye illüstrasyonun grafik endüstrisinde nasıl yer aldığı konuları üzerinde durulur. Öğrenciye yetişkinlere yönelik kitap tasarımları ve ambalaj üzeri illüstrasyonları ile ilgili projeler verilir. Amaç illüstrasyonun profesyonel grafik ürünler üzerinde nasıl kullanılabileceğini ve yayın sektöründe illüstrasyonun nasıl kullanılabileceğini öğretmektir. Manuel ve dijital yöntemler kullanılır
Dersin İçeriği
Teorik araştırma ve sunum çalışmaları. Malzemeyi tanıma ve çizim egzersizleri, araştırmalar. Alana yönelik özel illüstrasyon çalışmaları.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Dylan Cole, d´artiste Matte Painting: Digital Artists Master Class, 2005. - Zegen, Lawrence, The Fundamentals of Illustration, 2005. - Walton, Roger, The Big Book of Illustration Ideas, 2009. - Loomis, Andrew, Creative illustration, 2012. - R,Clanton, Little Big Books: Illustrations for Children´s Picture Books, 2012
Notlar
- Bautista, Traci, Doodles Unleashed: Mixed-Media Techniques for Doodling, 2012
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yayın illüstrasyonları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Rengi yetkin bir biçimde kullanır. |
ÖÇ03 | Resimleme ve tipografi kullanımı hakkında deneyim sahibi olur. |
ÖÇ04 | İllüstrasyonun spesifik alanları ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Ambalaj illüstrasyonları hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. | 4 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Illüstrasyon alanları ile ilgili anlatım ve malzeme bilgisi verilmesi. | Örnek Uygulama Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
2 | Yetişkinlere yönelik bir roman için siyah beyaz illüstrasyonlar yapılması. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
3 | Tekniğe karar verme ve eskizlerin değerlendirilmesi. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
4 | İllüstrasyon çalışmasına geçiş | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
5 | Orijinal çalışmayı yürütme süreci | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
6 | Orijinal çalışmayı yürütme sürecine devam | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
7 | Orijinal çalışmayı değerlendirme | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Değerlendirme | Sunum Hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
9 | Ambalaj illüstrasyonu projesi | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
10 | Öğrencilerin topladığı örneklerin incelenmesi ve gerçekleştirdikleri eskizler. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
11 | Tasarım çalışmaları | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
12 | Tasarım çalışmalarına devam edilir. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
13 | Çalışmanın dijital ortamda uygulanması | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
14 | Çalışmanın dijital ortamda uygulanmasına devam | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
15 | Baskıya hazırlık ve projenin değerlendirilmesi | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum Hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum Hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |