GRS434 Uluslararası Sanat Müziği

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRS434
Ad Uluslararası Sanat Müziği
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. OĞUZ ÖZTÜRK


Dersin Amacı

Uluslararası sanat müziğinin normları ve dönemlerinin yapısal özelliklerinin seçkin örneklerle tanıtılması. Farklı müzik örneklerinin ele alınması. Türk müzik sanatı ile batı müziğinin karşılaştırılarak, öğrencide entelektüel birikime katkı sağlanması.

Dersin İçeriği

Dünyada yaygın olan diğer müzik türlerini (caz, blues, tango, pop-caz, senfonik rock v.s.) izleme, inceleme ve tanıma. Ülkemiz müziğinin dünya normlarında işlenmesi, bestelenmesi sorunları üzerine araştırmaların ve bu konuda örnek yapıtların incelenmesi. Türk müzik sanatıyla batı müziği ile karşılaştırılarak, entelektüel birikime katkı sağlanması.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Yener, F. (1983). ''Müzik Klavuzu'', Bilgi Yayınevi, ISBN: 9789751407924, Ankara.

Notlar

Yener, F. (1983). ''Müzik Klavuzu'', Bilgi Yayınevi, ISBN: 9789751407924, Ankara.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Doğru, dengeli müzik birikimi edinir.
ÖÇ02 Dünyanın her yerinde müzik bilgisi özgüveni edinir.
ÖÇ03 Bilgilerini başkasına aktarabilmeyi öğrenir.
ÖÇ04 Bir eseri yorumlama becerisi edinir.
ÖÇ05 Bir müzik eserini eleştirebilme becerisi kazanır.
ÖÇ06 Öğrendiği bilgileri başkalarına öğretir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. 1
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sanat ve toplum, müzik sanatı, Uluslararası Sanat Müziği, sonat formu, ''5. Senfoni'': L.V. Beethoven izleme ve analizi. Dersin yapısı, işleyişi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Çağdaş dönemi stil ve özellikleri, ''Carmina Burana, Catulu Carmina'' (Carl Orff) izleme ve analizi. Anlatım ve dinleti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
3 Çağdaş Türk Sanat Müziği, Türk Beşleri ve eserleri, Süit formu, ''Köçekçe Süiti'': U.C.Erkin izleme ve analizi. Anlatım ve dinleti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
4 Çevremizdeki müzik diğer türleri ( caz, pop, blues, rock) Caz örnekleri L. Amstrong Hız terimleri (moderato, andante, allegro). Örnek ''40. Senfoni'' (Mozart) izleme ve analizi. Anlatım ve dinleti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
5 Senfonik müziğin analizi, Çağdaş Türk Sanat Müziği, dinleti ''Kanun Konçertosu'': Ferit Alnar, ''Enstantaneler'': C.R.Rey dinleti ve yorum. Anlatım ve dinleti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
6 Çevremizdeki müzik türleri; Geleneksel Türk halk ve sanat müziği, Çağdaş Türk Sanat, Klasik Batı, Pop, Rock, Caz, Arabesk Müziği dinleti ve yorum. Anlatım ve dinleti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
7 Caz Müziği. ''Chiccago Jazz'' çeşitli sanatçılardan, ''Emergency'': Tony Williams, ''The Sermon'': Jimmy Smith dinleti ve yorum. Anlatım ve dinleti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Uluslararası Folk Müziği; James Taylor, Kenny Rogers, Glen Cambell. Anlatım ve dinleti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
10 Uluslararası Pop Müziği. Elvis Presley, Diana Ross, Dean Martin, Bee Gees, Abba Topluluğu, Barış Manço, Blues, Eric Clapton, B.B. King, Ray Charles. Anlatım ve dinleti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
11 Folk Rock Müzik, Bob Dylan, Alabama, Carol King, John Denver. Anlatım ve dinleti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
12 Geleneksel ve Çağdaş Türk Müziği. Anlatım ve dinleti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
13 Klasik Batı, Pop, Rock, Caz, Arabesk Müziği dinleti ve yorum. Anlatım ve dinleti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
14 Atonal Müzik. Anlatım ve dinleti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
15 Ülkemizde Sanat Müziğinin geleceği üzerine genel değerlendirme. Anlatım ve dinleti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS