Genel Bilgi
Kod | GRS434 |
Ad | Uluslararası Sanat Müziği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. OĞUZ ÖZTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. OĞUZ ÖZTÜRK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Uluslararası sanat müziğinin normları ve dönemlerinin yapısal özelliklerinin seçkin örneklerle tanıtılması. Farklı müzik örneklerinin ele alınması. Türk müzik sanatı ile batı müziğinin karşılaştırılarak, öğrencide entelektüel birikime katkı sağlanması.
Dersin İçeriği
Dünyada yaygın olan diğer müzik türlerini (caz, blues, tango, pop-caz, senfonik rock v.s.) izleme, inceleme ve tanıma. Ülkemiz müziğinin dünya normlarında işlenmesi, bestelenmesi sorunları üzerine araştırmaların ve bu konuda örnek yapıtların incelenmesi. Türk müzik sanatıyla batı müziği ile karşılaştırılarak, entelektüel birikime katkı sağlanması.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Yener, F. (1983). ''Müzik Klavuzu'', Bilgi Yayınevi, ISBN: 9789751407924, Ankara.
Notlar
Yener, F. (1983). ''Müzik Klavuzu'', Bilgi Yayınevi, ISBN: 9789751407924, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doğru, dengeli müzik birikimi edinir. |
ÖÇ02 | Dünyanın her yerinde müzik bilgisi özgüveni edinir. |
ÖÇ03 | Bilgilerini başkasına aktarabilmeyi öğrenir. |
ÖÇ04 | Bir eseri yorumlama becerisi edinir. |
ÖÇ05 | Bir müzik eserini eleştirebilme becerisi kazanır. |
ÖÇ06 | Öğrendiği bilgileri başkalarına öğretir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. | 1 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sanat ve toplum, müzik sanatı, Uluslararası Sanat Müziği, sonat formu, ''5. Senfoni'': L.V. Beethoven izleme ve analizi. | Dersin yapısı, işleyişi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çağdaş dönemi stil ve özellikleri, ''Carmina Burana, Catulu Carmina'' (Carl Orff) izleme ve analizi. | Anlatım ve dinleti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
3 | Çağdaş Türk Sanat Müziği, Türk Beşleri ve eserleri, Süit formu, ''Köçekçe Süiti'': U.C.Erkin izleme ve analizi. | Anlatım ve dinleti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
4 | Çevremizdeki müzik diğer türleri ( caz, pop, blues, rock) Caz örnekleri L. Amstrong Hız terimleri (moderato, andante, allegro). Örnek ''40. Senfoni'' (Mozart) izleme ve analizi. | Anlatım ve dinleti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
5 | Senfonik müziğin analizi, Çağdaş Türk Sanat Müziği, dinleti ''Kanun Konçertosu'': Ferit Alnar, ''Enstantaneler'': C.R.Rey dinleti ve yorum. | Anlatım ve dinleti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
6 | Çevremizdeki müzik türleri; Geleneksel Türk halk ve sanat müziği, Çağdaş Türk Sanat, Klasik Batı, Pop, Rock, Caz, Arabesk Müziği dinleti ve yorum. | Anlatım ve dinleti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
7 | Caz Müziği. ''Chiccago Jazz'' çeşitli sanatçılardan, ''Emergency'': Tony Williams, ''The Sermon'': Jimmy Smith dinleti ve yorum. | Anlatım ve dinleti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Uluslararası Folk Müziği; James Taylor, Kenny Rogers, Glen Cambell. | Anlatım ve dinleti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
10 | Uluslararası Pop Müziği. Elvis Presley, Diana Ross, Dean Martin, Bee Gees, Abba Topluluğu, Barış Manço, Blues, Eric Clapton, B.B. King, Ray Charles. | Anlatım ve dinleti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
11 | Folk Rock Müzik, Bob Dylan, Alabama, Carol King, John Denver. | Anlatım ve dinleti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
12 | Geleneksel ve Çağdaş Türk Müziği. | Anlatım ve dinleti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
13 | Klasik Batı, Pop, Rock, Caz, Arabesk Müziği dinleti ve yorum. | Anlatım ve dinleti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
14 | Atonal Müzik. | Anlatım ve dinleti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
15 | Ülkemizde Sanat Müziğinin geleceği üzerine genel değerlendirme. | Anlatım ve dinleti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |