GRS436 NFT ve Dijital Sanat Borsası

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRS436
Ad NFT ve Dijital Sanat Borsası
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bir eserin dijital ortamda üretilmesi sonrasında değerinin belirlenmesi hususunda ortaya çıkan dijital parametrelerin etkin kullanılması.

Dersin İçeriği

NFT eserin dijital ortamda üretilmesi, değerini belirleyen sanatçının marka değerinin oluşturan unsurların planlanması, koleksiyonerler, sanat galerileri ve alıcı arasındaki ilişkilerin etkinliği konusunda proje oluşturularak dersi alan öğrencilerin eserlerini pazarlama olanakları analiz ettirilecektir.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

The Art Market BOOK, Edited by Thierry Ehrmann, Artprice, 2022. The NFT Handbook, Matt Fortnow and Quarrison Therry, 2021, Wiley England. Net and Art Collectibles for Beginners, Chris Collins, Publishing Forte, 2021.

Notlar

The Art Market BOOK, Edited by Thierry Ehrmann, Artprice, 2022. The NFT Handbook, Matt Fortnow and Quarrison Therry, 2021, Wiley England. Net and Art Collectibles for Beginners, Chris Collins, Publishing Forte, 2021.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 NFT eserin nasıl üretildiğini öğrenir.
ÖÇ02 NFT eserin hangi koşullarda pazarlanabildiğini öğrenir
ÖÇ03 Tüm bu aşamalar içerisinde sanatçının, koleksiyonerin, sanat galerilerinin ve alıcının yerini ve aşamalarını belirler ve hayata geçirir.
ÖÇ04 Sanat piyasasında bir sanat eserinin ederinin nasıl belirlendiğini öğrenir
ÖÇ05 Sanat piyasasında bir pazar araştırması gerçekleştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. 2
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 NFT nedir... Sanat Borsası nedir... Anlatım, Gösterim, Beyin Fırtınası, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Dijital Sanat Borsasına Giriş ve Özgünlük kavramı Anlatım,Gösterim, Beyin fırtınası, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Dijital sanat eserinin parametreleri Anlatım,Gösterim, Beyin fırtınası, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Dijital sanat eserinin değerini belirleyen unsurlar; SANATÇININ MARKA DEĞERİ Anlatım,Gösterim, Beyin fırtınası, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Dijital sanat eserinin değerini belirleyen unsurlar; KOLEKSİYONERLER Anlatım,Gösterim, Beyin fırtınası, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Dijital sanat eserinin değerini belirleyen unsurlar; DİJİTAL SANAT GALERİLERİ Anlatım,Gösterim, Beyin fırtınası, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 NFT nasıl meydana getirilir ve içerik üretimi konusunda dikkat edilmesi gereken unsurlar Anlatım,Gösterim, Beyin fırtınası, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 NFT yi etkin kullanan sanatçıların eserleri üzerinden vaka analizleri 1 Gösterip Yaptırma, Alıştırma Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
10 NFT yi etkin kullanan sanatçıların eserleri üzerinden vaka analizleri 2 Gösterip Yaptırma, Alıştırma Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
11 NFT yi etkin kullanan sanatçıların eserleri üzerinden vaka analizleri 3 Gösterip Yaptırma, Alıştırma Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme
12 NFT projelerinin gerçek bir uygulama aracılığı ile ederinin belirlenmesi ve satışa sunulması ve NFT portfolyo oluşturulması 1 Gösterip Yaptırma, Alıştırma Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 NFT projelerinin gerçek bir uygulama aracılığı ile ederinin belirlenmesi ve satışa sunulması ve NFT portfolyo oluşturulması 2 Gösterip Yaptırma, Alıştırma Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Öğrenci sunumları - I Sunum, Proje Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Öğrenci sunumları - II Sunum, Proje Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarı Yıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarı Yıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 08:31