Genel Bilgi
Kod | GRS436 |
Ad | NFT ve Dijital Sanat Borsası |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bir eserin dijital ortamda üretilmesi sonrasında değerinin belirlenmesi hususunda ortaya çıkan dijital parametrelerin etkin kullanılması.
Dersin İçeriği
NFT eserin dijital ortamda üretilmesi, değerini belirleyen sanatçının marka değerinin oluşturan unsurların planlanması, koleksiyonerler, sanat galerileri ve alıcı arasındaki ilişkilerin etkinliği konusunda proje oluşturularak dersi alan öğrencilerin eserlerini pazarlama olanakları analiz ettirilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
The Art Market BOOK, Edited by Thierry Ehrmann, Artprice, 2022. The NFT Handbook, Matt Fortnow and Quarrison Therry, 2021, Wiley England. Net and Art Collectibles for Beginners, Chris Collins, Publishing Forte, 2021.
Notlar
The Art Market BOOK, Edited by Thierry Ehrmann, Artprice, 2022. The NFT Handbook, Matt Fortnow and Quarrison Therry, 2021, Wiley England. Net and Art Collectibles for Beginners, Chris Collins, Publishing Forte, 2021.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | NFT eserin nasıl üretildiğini öğrenir. |
ÖÇ02 | NFT eserin hangi koşullarda pazarlanabildiğini öğrenir |
ÖÇ03 | Tüm bu aşamalar içerisinde sanatçının, koleksiyonerin, sanat galerilerinin ve alıcının yerini ve aşamalarını belirler ve hayata geçirir. |
ÖÇ04 | Sanat piyasasında bir sanat eserinin ederinin nasıl belirlendiğini öğrenir |
ÖÇ05 | Sanat piyasasında bir pazar araştırması gerçekleştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. | 2 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | NFT nedir... Sanat Borsası nedir... | Anlatım, Gösterim, Beyin Fırtınası, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Dijital Sanat Borsasına Giriş ve Özgünlük kavramı | Anlatım,Gösterim, Beyin fırtınası, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Dijital sanat eserinin parametreleri | Anlatım,Gösterim, Beyin fırtınası, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Dijital sanat eserinin değerini belirleyen unsurlar; SANATÇININ MARKA DEĞERİ | Anlatım,Gösterim, Beyin fırtınası, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Dijital sanat eserinin değerini belirleyen unsurlar; KOLEKSİYONERLER | Anlatım,Gösterim, Beyin fırtınası, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Dijital sanat eserinin değerini belirleyen unsurlar; DİJİTAL SANAT GALERİLERİ | Anlatım,Gösterim, Beyin fırtınası, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | NFT nasıl meydana getirilir ve içerik üretimi konusunda dikkat edilmesi gereken unsurlar | Anlatım,Gösterim, Beyin fırtınası, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | NFT yi etkin kullanan sanatçıların eserleri üzerinden vaka analizleri 1 | Gösterip Yaptırma, Alıştırma Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | NFT yi etkin kullanan sanatçıların eserleri üzerinden vaka analizleri 2 | Gösterip Yaptırma, Alıştırma Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | NFT yi etkin kullanan sanatçıların eserleri üzerinden vaka analizleri 3 | Gösterip Yaptırma, Alıştırma Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
12 | NFT projelerinin gerçek bir uygulama aracılığı ile ederinin belirlenmesi ve satışa sunulması ve NFT portfolyo oluşturulması 1 | Gösterip Yaptırma, Alıştırma Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | NFT projelerinin gerçek bir uygulama aracılığı ile ederinin belirlenmesi ve satışa sunulması ve NFT portfolyo oluşturulması 2 | Gösterip Yaptırma, Alıştırma Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Öğrenci sunumları - I | Sunum, Proje | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Öğrenci sunumları - II | Sunum, Proje | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarı Yıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarı Yıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |