AB152 Temel Cimnastik (A)

5 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB152
Ad Temel Cimnastik (A)
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Cimnastiğin temelini oluşturan hareketlerin öğretimi ile Temel Jimnastik hareketlerinin grup oluşturarak öğretimi ve Temel Jimnastik aletleri kullanımının öğretimi.

Dersin İçeriği

Ders Salonunun tanıtımı, Cimnastiğe genel bakış ve Cimnastik aletlerinin tanıtımı, Düzen Alıştırmaları, Temel duruşlar, Temel duruşlar ve düzen alıştırmaları grup çalışmaları, Eşli çalışmalar, Isınma ve Esneklik çalışmaları, Cimnastik kasası, Cimnastik labutu, Tırmanma halatı ve merdiveni, Trampolin, Sağlık topu, İp atlama, Cimnastik sopası.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Yer Aleti,Tüm Branşlarıyla cimnastik.Özgür Mülazımoğlu BALLI Öğr.Gör. Murat Sanrı

Notlar

Türkiye Cimnastik Federasyonu Resmi Sitesi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilir.
ÖÇ02 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanabilir.
ÖÇ03 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklayabilir.
ÖÇ04 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklayabilir.
ÖÇ05 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirebilir.
ÖÇ06 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırabilir, keşfedebilir, alternatif çözüm yolları üretebilir.
ÖÇ07 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde olabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders Salonunun tanıtımı, Cimnastiğe genel bakış ve Cimnastik aletlerinin tanıtımı. uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
2 Düzen Alıştırmaları uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
3 Temel duruşlar uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
4 Temel duruşlar ve düzen alıştırmaları grup çalışmaları uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
5 Eşli çalışmalar Cimnastik kasası uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
6 Isınma ve Esneklik çalışmaları uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
7 Ara sınav hazırlık uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav uygulama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Cimnastik labutu uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
10 Tırmanma halatı ve merdiveni uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
11 Trampolin uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
12 Sağlık topu uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
13 İp atlama uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
14 Cimnastik sopası uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
15 Grup çalışmaları Final Sınavı Hazırlık uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları uygulama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları uygulama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 118
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,72
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 02:46