Genel Bilgi
Kod | AB152 |
Ad | Temel Cimnastik (A) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Cimnastiğin temelini oluşturan hareketlerin öğretimi ile Temel Jimnastik hareketlerinin grup oluşturarak öğretimi ve Temel Jimnastik aletleri kullanımının öğretimi.
Dersin İçeriği
Ders Salonunun tanıtımı, Cimnastiğe genel bakış ve Cimnastik aletlerinin tanıtımı, Düzen Alıştırmaları, Temel duruşlar, Temel duruşlar ve düzen alıştırmaları grup çalışmaları, Eşli çalışmalar, Isınma ve Esneklik çalışmaları, Cimnastik kasası, Cimnastik labutu, Tırmanma halatı ve merdiveni, Trampolin, Sağlık topu, İp atlama, Cimnastik sopası.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yer Aleti,Tüm Branşlarıyla cimnastik.Özgür Mülazımoğlu BALLI Öğr.Gör. Murat Sanrı
Notlar
Türkiye Cimnastik Federasyonu Resmi Sitesi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilir. |
ÖÇ02 | Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanabilir. |
ÖÇ03 | Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklayabilir. |
ÖÇ04 | Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklayabilir. |
ÖÇ05 | Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirebilir. |
ÖÇ06 | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırabilir, keşfedebilir, alternatif çözüm yolları üretebilir. |
ÖÇ07 | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde olabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders Salonunun tanıtımı, Cimnastiğe genel bakış ve Cimnastik aletlerinin tanıtımı. | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
2 | Düzen Alıştırmaları | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
3 | Temel duruşlar | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
4 | Temel duruşlar ve düzen alıştırmaları grup çalışmaları | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
5 | Eşli çalışmalar Cimnastik kasası | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
6 | Isınma ve Esneklik çalışmaları | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
7 | Ara sınav hazırlık | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Cimnastik labutu | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
10 | Tırmanma halatı ve merdiveni | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
11 | Trampolin | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
12 | Sağlık topu | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
13 | İp atlama | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
14 | Cimnastik sopası | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
15 | Grup çalışmaları Final Sınavı Hazırlık | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | uygulama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | uygulama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |