Genel Bilgi
Kod | AB203 |
Ad | Sporda Yönetim ve Organizasyon |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HARUN TOSUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HARUN TOSUN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
sporda yönetim ve organizasyonla ilgili temel bilgi ve teorileri öğretilmesi
Dersin İçeriği
Yönetici ve spor yöneticisinin tanımı, özellikleri ve liderlik teorileri, Yönetim biliminin gelişimi, spor organizasyonlaının hazırlanması ve düzenlenmesi, ulusal ve uluslararası spor organizasyonları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Sporda Yönetim ve Organizasyon Mehmet CANKALP
Notlar
Spor Organizasyonlarının Planlanması ve Yönetimi Dr.Velittin BALCI
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
ÖÇ02 | Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
ÖÇ03 | Yönetici ve spor yöneticisinin tanımları ve özelliklerini ve liderlik teorilerini açıklar |
ÖÇ04 | Ulusal spor organizasyonlarını açıklar |
ÖÇ05 | Uluslararası spor organizasyonlarını açıklar |
ÖÇ06 | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
ÖÇ07 | Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
ÖÇ08 | Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yönetim ve örgüt tanımları | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Türkiyede spor yönetimi | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Spor Organizasyonları | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | spor organizasyonlarının amacı | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | spor organizasyonlarının planlanması | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Spor organizasyonlarının temel unsurları | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | spor organizasyonlarında kurulması gereken komiteler | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | İlgili Kaynakları okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | spor organizasyonu yönetimini oluşturan unsurlar | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | spor organizasyonlarında tertip komitesinin görev ve yetkileri | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | spor organizasyonlarının aşamaları | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | uluslararası spor organizasyonları | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Uluslararası spor organizasyonlarının hazırlanması ve düzenlenmesi | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Uluslararası spor organizasyonlarının planlanması | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | genel tekrar | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili Kaynakları okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili Kaynakları okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |