Genel Bilgi
Kod | AB209 |
Ad | Sporda Öğretim Yöntemleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Antrenör eğitiminde öğretim modellerini, öğretim stratejilerini,öğretim yöntem ve tekniklerini, ortam düzenlemeyi ve teknolojiyi kullanabilecektir.
Dersin İçeriği
Spor eğitimi programının felsefesi ve özellikleri: Spor alanının öğretiminde gözönüne alınması gereken özellikler ve ilkeler.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Beden Eğitimi ve Spor'da Özel Öğretim Yöntemleri. İsmail Hakkı Harmandar.Nobel Yayınevi
Notlar
Beden Eğitimi Ve Sporda Özel Öğretim Yöntemleri Ahmet ÇÖNDÜ Nobel Yayınevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | etkili antrenör davranışlarının neler olduğunu açıklayabilecektir. |
ÖÇ02 | antrenör hazırlama sürecinde dikkat edilmesi gereken özelliklere karar verebilecektir. |
ÖÇ03 | antrenörlük mesleğine eleştirel bakabilecektir. |
ÖÇ04 | antrenörlük mesleği ile eğitim alanındaki diğer meslekleri karşılaştırır. |
ÖÇ05 | antrenörlük mesleğinin geleceğini sorgular. |
ÖÇ06 | öğretim modellerini tanımlar |
ÖÇ07 | öğretim stratejilerini yorumlar |
ÖÇ08 | öğretim yöntemlerini uygular |
ÖÇ09 | öğretim de ölçme-değerlendirme tekniklerini uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Spor eğitimi programının felsefesi ve özellikleri: Spor alanının öğretiminde gözönüne alınması gereken özellikler ve ilkeler. | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Öğretim etkinliklerinin planlanması. | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Aşamalı sınıflamaya uygun amaç ve davranışsal amaç yazma; amaçların davranışa dönüştürülmesi. | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | öğretim yönteminin tanımı, öğretim yönteminin seçimini etkileyen faktörler. | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Komut yöntemi,Alıştırma yöntemi. | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İşbrliği yöntemi,Kendini denetleme yöntemi. | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Katılım yöntemi, Yönlendirilmiş buluş yöntemi. | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Karma yöntem. | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Problem çözme yöntemi | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | genel spor eğitimi programı hazırlama, Kişisel program öğrencinin tasarımı, | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | sporda ölçme-değerlendirme | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Bir meslek olarak Antrenörün öğretmenliği | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Antrenör tipleri | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Spor öğretiminde öğretim teknolojisinden yararlanma. | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yarıyıl sonu sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yarıyıl sonu sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |