Genel Bilgi
Kod | AB211 |
Ad | Kinesiyoloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EMİNE DÖNDÜ KIZILKANAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SEMA POLAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Biyomekanik konusunun kavranmasını hedefler. Ayrıca, vücut yapılarının, kemik, ligament yüzeyel ve derin kasların yapıları, diğer yumuşak doku yapıları ( tendon, menisküs, diskler bursalar vs) eklem hareketleri, vücut hareket düzlemleri, kas yapıları, kas kontraksiyon tipleri, kas, eklem ve ligamentlerin fonksiyonları, kinetik prensipleri, üst ve alt ekstremite ve columna vertebralis yapılarını açıklar.
Dersin İçeriği
Kasların, ligamentlerin, kemik, konnektif doku componentlerinin özellikleri, (bursa, kartilaj, tendon vs), Kas yapıları, Kasların origo, insertion, innervasyonları, Eklem hareketleri, eklem yapıları, tipleri, Üst ve alt ekstermiteye ait Eklem bölgelerinin yapıları ve fonksiyonları, Günlük yaşamda hareketin gerçekleştirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Yücel AH. Dere Anatomi Atlası Ders Kitabı. 7.Baskı. Akademisyen Kitabevleri. 2018. Dere F. Anatomi Atlası ve Ders Kitabı. 5. baskı, Adana, Nobel Tıp Kitabevi, 2010. Dere F. Atlaslı Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji. 4.Baskı. Nobel Tıp Kitabevleri. 2012.
Notlar
Vigue J. Çev.Edi.Oğuz Ö. Asklepios İnsan Anatomi atlası. Akademisyen Kitabevi. 2021.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sinir sistemi anatomisini tanımlar |
ÖÇ02 | Temel biyomekanik kanunları açıklar |
ÖÇ03 | Ekstemite kaslarına esnetme ve kuvvetlendirme çalışması yaptırır |
ÖÇ04 | İnsan hareketinin nörolojik temellerini, sinir sisteminin temel yapı ve fonksiyonlarını açıklar |
ÖÇ05 | Kasın korunma mekanizmasını tanımlar |
ÖÇ06 | Normal yürüme paterni, mormal yürümenin fazları, merdiven inme ve çıkma fazlarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sinir sistemi | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kasların çalışma ilkeleri | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kas sinir sistemi bağlantısı | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kasın korunma mekanizması | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Esnetme ve germe çalışmaları | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kuvvet ve dayanıklılık çalışmaları | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Temel biyomekanik kavramlar. | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Yerçekimi etkileri | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Üst ekstremite kasları için esnetme, germe, kuvvetlendirme ve dayanıklılık çalışması | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Alt ekstremite kasları için esnetme, germe, kuvvetlendirme ve dayanıklılık çalışması | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Gövde kasları için esnetme, germe, kuvvetlendirme ve dayanıklılık çalışması | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Atma sporlarında anatomik ve biyomekanik analiz | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Uzun atlama sırasında anatomik ve biyomekanik analiz | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Diğer sporlar sırasında anatomik ve biyomekanik analiz | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |