Genel Bilgi
Kod | AB215 |
Ad | Artistik Cimnastik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Antrenör eğitiminde öğretim modellerini, öğretim stratejilerini,öğretim yöntem ve tekniklerini, ortam düzenlemeyi ve teknolojiyi kullanabilecektir.
Dersin İçeriği
Spor eğitimi programının felsefesi ve özellikleri: Spor alanının öğretiminde gözönüne alınması gereken özellikler ve ilkeler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Artistik Cimnastik Öğretim Metotları Yrd.Doç.Dr. Sibel SUVEREN,Yrd.Doç.Dr.Salih SUVEREN Gazi yayınları.
Notlar
Türkiye Cimnastik Federasyonu Resmi Sitesi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Artistik cimnastik tarihi ve disiplinleriyle ilgili temel bilgileri tanımlayabilir. |
ÖÇ02 | Artistik cimnastik kurallarını sınıflayabilir. |
ÖÇ03 | Artistik cimnastikte kullanılan temel hareketleri yapabililir. |
ÖÇ04 | Artistik cimnastik aletlerinde temel hareketleri uygulayabilir ve grup çalışmaları oluşturabilir. |
ÖÇ05 | Artistik cimnastik branşının kullanımını açıklayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 1 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Artistik cimnastik tarihçesi, branş tanıtımı. Artistik cimnastikte yardım ve emniyet konularında bilgi aktarımı. | analtım | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
2 | Artistik cimnastik özel ısınma yöntemlerine giriş. | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | Taklalar: Öne takla, geriye takla, açık bacak taklalar, kapalı bacak taklalar. | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Yer aleti hakkında genel bilgilerin aktarılması. Amut ve amuttan geçen hareketlerin çalışılması: Amut, çember, kartvil ve köprü çalışmaları. | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Atlama masası aleti hakkında genel bilgilerin aktarılması. Taklalar ve amuttan geçen hareketlerin çalışılması. | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Kulplu beygir ve denge aletleri hakkında genel bilgilerin aktarılması. | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Tramplen ve trampolin çalışmaları. Açık bacak atlayış çalışmaları. | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Kulplu beygir, denge aletleri Tramplen ve trampolin çalışmaları Hata düzeltmelerinin yapılması. | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Halka, asimetrik paralel aletleri hakkında genel bilgilerin aktarılması. | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Yer aleti ve atlama masası ile ilgili seri yapımı. | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Paralel ve barfiks aletleri hakkında genel bilgilerin aktarılması. Atlama masası aletinde elli aşma çalışması. | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Atlama masası aletinde elli aşma çalışması. Genel hata düzeltmeleri. | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Denge ve paralel aletlerinde temel hareket çalışması. Artistik cimnastik branşı kural bilgileri. | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Asimetri ve barfiks aletlerinde temel hareket çalışması. Artistik cimnastik branşı kural bilgileri. Genel hata düzeltmeleri. | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |