AB208 Sporda Yaş ve Cinsiyet Faktörü

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB208
Ad Sporda Yaş ve Cinsiyet Faktörü
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MÜGE ATAKAN


Dersin Amacı

Çocuklarda, Kadınlarda ve Yaşlılarda Fiziksel, Fizyolojik ve Motorik Özelliklerin anlatılması

Dersin İçeriği

sporun yaş ve cinsiyet faktörünün belirtilmesi

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Egzersizde Yaş ve Cinsiyet Faktörleri Prof. Dr. Hürmüz Koç

Notlar

Egzersizde Yaş ve Cinsiyet Faktörleri Prof. Dr. Hürmüz Koç


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tarihte spor ve cinsiyetin incelenmesi
ÖÇ02 Gelişim dönemleri (ergenlik dönemi 11-17 yaş ve gençlik dönemi 13-20 yaş) spora yönelimlerin incelenmesi
ÖÇ03 Sportif aktiviteler esnasında yaş ve cinsiyet faktörlerinin incelenmesi
ÖÇ04 Sporun yaş ve cinsiyetin üzerindeki etkisi
ÖÇ05 Hamilelik öncesi, süresinde ve sonrası uygulanması ve uygulanmaması gereken spor aktivitelerin incelenmesi
ÖÇ06 Çocuklarda fiziksel özelliklerin incelenmesi
ÖÇ07 Sportif branşlarının açısından yaş ve cinsiyetin etkinliğinin incelenmesi
ÖÇ08 Yaş ve cinsiyetin sporda karşılaşacak sorunların tartışılması


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sporda cinsiyet ve tarih (erkeklerin ve kadınların tarih boyunca spora dahil edilmesi) Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Sporda cinsiyet faktörünün rolü (genel bakış) Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Psiko-motor gelişim dönemleri (genel hareketler dönemi 3-6 yaş ve spora yönelik hareketler dönemi) Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Psiko-motor gelişim dönemleri (ergenlik dönemi 11-17 yaş ve gençlik dönemi 13-20 yaş) Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Psiko-motor gelişim dönemleri (yetişkinlik 20-40, orta yıllar 30-65 ve yaşlılık dönemi 65-85 ve 85 üstü yaş) Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Fiziksel özelliklerinin yaş ve cinsiyet açısından incelenmesi Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Motor özelliklerinin yaş ve cinsiyet açısından incelenmesi Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Fizyolojik özelliklerinin yaş ve cinsiyet açısından incelenmesi Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Spor aktivitelerde sporcuların sergilediği davranışlar yaş ve cinsiyet açısından incelenmesi Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Spor cinsiyet ve sosyal faktörler Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Hamilelik, doğum ve spor (hamilelik öncesi, süresinde ve sonrası uygulanması ve uygulanmaması gereken spor aktiviteler) Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Kronolojik ve biyolojik yaşının spor aktiviteleri ve yetenek seçimi aşısından değerlendirilmesi Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Spor branşlarının türleri açısından yaş ve cinsiyet analizi Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Sporda yaş ve cinsiyet ile ilgili gelecekte araştırılması gereken konular Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS