Genel Bilgi
Kod | AB208 |
Ad | Sporda Yaş ve Cinsiyet Faktörü |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MÜGE ATAKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MÜGE ATAKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çocuklarda, Kadınlarda ve Yaşlılarda Fiziksel, Fizyolojik ve Motorik Özelliklerin anlatılması
Dersin İçeriği
sporun yaş ve cinsiyet faktörünün belirtilmesi
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Egzersizde Yaş ve Cinsiyet Faktörleri Prof. Dr. Hürmüz Koç
Notlar
Egzersizde Yaş ve Cinsiyet Faktörleri Prof. Dr. Hürmüz Koç
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarihte spor ve cinsiyetin incelenmesi |
ÖÇ02 | Gelişim dönemleri (ergenlik dönemi 11-17 yaş ve gençlik dönemi 13-20 yaş) spora yönelimlerin incelenmesi |
ÖÇ03 | Sportif aktiviteler esnasında yaş ve cinsiyet faktörlerinin incelenmesi |
ÖÇ04 | Sporun yaş ve cinsiyetin üzerindeki etkisi |
ÖÇ05 | Hamilelik öncesi, süresinde ve sonrası uygulanması ve uygulanmaması gereken spor aktivitelerin incelenmesi |
ÖÇ06 | Çocuklarda fiziksel özelliklerin incelenmesi |
ÖÇ07 | Sportif branşlarının açısından yaş ve cinsiyetin etkinliğinin incelenmesi |
ÖÇ08 | Yaş ve cinsiyetin sporda karşılaşacak sorunların tartışılması |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sporda cinsiyet ve tarih (erkeklerin ve kadınların tarih boyunca spora dahil edilmesi) | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Sporda cinsiyet faktörünün rolü (genel bakış) | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Psiko-motor gelişim dönemleri (genel hareketler dönemi 3-6 yaş ve spora yönelik hareketler dönemi) | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Psiko-motor gelişim dönemleri (ergenlik dönemi 11-17 yaş ve gençlik dönemi 13-20 yaş) | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Psiko-motor gelişim dönemleri (yetişkinlik 20-40, orta yıllar 30-65 ve yaşlılık dönemi 65-85 ve 85 üstü yaş) | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Fiziksel özelliklerinin yaş ve cinsiyet açısından incelenmesi | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Motor özelliklerinin yaş ve cinsiyet açısından incelenmesi | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Fizyolojik özelliklerinin yaş ve cinsiyet açısından incelenmesi | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Spor aktivitelerde sporcuların sergilediği davranışlar yaş ve cinsiyet açısından incelenmesi | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Spor cinsiyet ve sosyal faktörler | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Hamilelik, doğum ve spor (hamilelik öncesi, süresinde ve sonrası uygulanması ve uygulanmaması gereken spor aktiviteler) | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Kronolojik ve biyolojik yaşının spor aktiviteleri ve yetenek seçimi aşısından değerlendirilmesi | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Spor branşlarının türleri açısından yaş ve cinsiyet analizi | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Sporda yaş ve cinsiyet ile ilgili gelecekte araştırılması gereken konular | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |