AB222 Antrenman Planlamasında Güncel Yaklaşımlar

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB222
Ad Antrenman Planlamasında Güncel Yaklaşımlar
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET VURAT
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MEHMET VURAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Antrenman Planlamasında Motorsal becerilerde seviye belirleme testlerinin uygulaması, Fitness saha ve çalışmaları

Dersin İçeriği

Antrenman Planlamasında Güncel Yaklaşımlar konusundaki temel kavramları öğretip, bu konularda bilgi sahibi yapmak.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

1. Bompa T.O. Antrenman Kuramı ve Yöntemi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1998 2. Muratlı S. Çocuk ve Spor. Ankara. 2. Baskı. Bağırgan Yayınevi.1997 3. Muratlı S- Kalyoncu O. Şahin G. Antrenman ve Müsabaka. İstanbul. 2. Baskı. Ladin Matbası. 2007 4. Dündar U. Antrenman Teorisi. Ankara 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2003 5. Özer K. Fiziksel Uygunluk. Ankara. 2. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006 6. Sevim Y. Antrenman Bilgisi. Ankara. 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006 7. Yücetürk A.Y. Antrenman Kavramı Prensipleri Planı. 8. Matwejew L.P. Sporsal Antrenman Dönemlemesi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.2004 9. Konter E. Futbolda Süratin Teori ve Pratiği. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1997 10. Olaru A.M- Öztürk F. Sportif Antrenman Teori ve Metodolojisi. Adana. Çukuova Üniversitesi Basımevi.1994

Notlar

Muratlı S. Çocuk ve Spor. Ankara. 2. Baskı. Bağırgan Yayınevi,1997. Muratlı S- Kalyoncu O. Şahin G. Antrenman ve Müsabaka. İstanbul. 2. Baskı. Ladin Matbası. 2007. Dündar U. Antrenman Teorisi. Ankara 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2003. Özer K. Fiziksel Uygunluk. Ankara. 2. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006. Sevim Y. Antrenman Bilgisi. Ankara. 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006. Yücetürk A.Y. Antrenman Kavramı Prensipleri Planı. Matwejew L.P. Sporsal Antrenman Dönemlemesi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.2004. Konter E. Futbolda Süratin Teori ve Pratiği. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1997. Olaru A.M- Öztürk F. Sportif Antrenman Teori ve Metodolojisi. Adana. Çukurova Üniversitesi Basımevi.1994.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci antrenman kavramını, önemini ve sportif performans için sonuçları bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ02 Öğrenci insan gelişimi, büyümesi ve antrenman konusunu, bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ03 Öğrenci motorsal becerilere hazırlık amacıyla uygulanan ısınma antrenmanı konusunu, çeşitlerini, öğretimini bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ04 Öğrenci motorsal becerilerden esneklik (hareketlilik) antrenmanı konusunu, çeşitlerini, öğretimini bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ05 Öğrenci motorsal beceriler arasından dayanıklılık antrenmanı konusunu, çeşitlerini, öğretimini bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ06 Öğrenci, motorsal beceriler arasından dayanıklılık antrenmanında testler ve belirleme yöntemleri konusunu, çeşitlerini, öğretimini bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ07 Öğrenci motorsal beceriler arasından kuvvet antrenmanı konusunu, çeşitlerini, öğretimini bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ08 Arasınav.
ÖÇ09 Öğrenci, motorsal beceriler arasından kuvvet antrenmanında testler ve belirleme yöntemleri konusunu, çeşitlerini, öğretimini bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ10 Öğrenci, motorsal beceriler arasından sürat antrenmanı konusunu, çeşitlerini, öğretimini bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ11 Öğrenci, motorsal beceriler arasından sürat antrenmanında testler ve belirleme yöntemleri konusunu, çeşitlerini, öğretimini bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ12 Öğrenci, motorsal becerileri geliştirmek için kullanılan pliometrik antrenmanı konusunu, çeşitlerini, öğretimini bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ13 Öğrenci, motorsal becerileri geliştirmek için kullanılan pliometrik antrenmanında testler ve belirleme yöntemleri konusunu, çeşitlerini, öğretimini bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ14 Öğrenci, motorsal becerileri geliştirmek için kullanılan dairesel antrenmanı konusunu, çeşitlerini, öğretimini bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ15 Öğrenci, motorsal becerileri geliştirmek için kullanılan dairesel antrenmanında testler ve belirleme yöntemleri konusunu, çeşitlerini, öğretimini bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 2
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Antrenman kavramını, önemini ve sportif performans için sonuçlarını açıklama. SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Kondisyon kavramı, önemi, antrenman uygulaması için sonuçlar. SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
3 Motorsal becerilere hazırlık amacıyla uygulanan ısınma hakkında bilgi sahibi olma. SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
4 Motorsal beceriler den esneklik (hareketlilik) antrenmanı hakkında bilgi sahibi olma. SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
5 Sporcunun dayanıklılık antrenmanı. SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
6 Kuvvet antrenmanına giriş. SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
7 Kuvvet antrenmanında testler ve belirleme yöntemleri. SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav SINAV YÖNTEMİNİN VE SORULARIN HAZIRLANMASI, Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sporcunun kuvvet antrenmanı. SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
10 Sürat antrenmanına giriş. SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
11 Sürat antrenmanında testler ve belirleme yöntemleri. SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
12 Sporcunun sürat antrenmanı. SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
13 Hareketlilik antrenmanına giriş. SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
14 Hareketlilik antrenmanında testler ve belirleme yöntemleri. SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
15 Sporcunun hareketlilik antrenmanı. SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları SINAV YÖNTEMİNİN VE SORULARIN HAZIRLANMASI, Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları SINAV YÖNTEMİNİN VE SORULARIN HAZIRLANMASI, Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.12.2022 02:12