Genel Bilgi
Kod | AB222 |
Ad | Antrenman Planlamasında Güncel Yaklaşımlar |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET VURAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET VURAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Antrenman Planlamasında Motorsal becerilerde seviye belirleme testlerinin uygulaması, Fitness saha ve çalışmaları
Dersin İçeriği
Antrenman Planlamasında Güncel Yaklaşımlar konusundaki temel kavramları öğretip, bu konularda bilgi sahibi yapmak.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
1. Bompa T.O. Antrenman Kuramı ve Yöntemi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1998 2. Muratlı S. Çocuk ve Spor. Ankara. 2. Baskı. Bağırgan Yayınevi.1997 3. Muratlı S- Kalyoncu O. Şahin G. Antrenman ve Müsabaka. İstanbul. 2. Baskı. Ladin Matbası. 2007 4. Dündar U. Antrenman Teorisi. Ankara 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2003 5. Özer K. Fiziksel Uygunluk. Ankara. 2. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006 6. Sevim Y. Antrenman Bilgisi. Ankara. 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006 7. Yücetürk A.Y. Antrenman Kavramı Prensipleri Planı. 8. Matwejew L.P. Sporsal Antrenman Dönemlemesi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.2004 9. Konter E. Futbolda Süratin Teori ve Pratiği. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1997 10. Olaru A.M- Öztürk F. Sportif Antrenman Teori ve Metodolojisi. Adana. Çukuova Üniversitesi Basımevi.1994
Notlar
Muratlı S. Çocuk ve Spor. Ankara. 2. Baskı. Bağırgan Yayınevi,1997. Muratlı S- Kalyoncu O. Şahin G. Antrenman ve Müsabaka. İstanbul. 2. Baskı. Ladin Matbası. 2007. Dündar U. Antrenman Teorisi. Ankara 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2003. Özer K. Fiziksel Uygunluk. Ankara. 2. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006. Sevim Y. Antrenman Bilgisi. Ankara. 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006. Yücetürk A.Y. Antrenman Kavramı Prensipleri Planı. Matwejew L.P. Sporsal Antrenman Dönemlemesi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.2004. Konter E. Futbolda Süratin Teori ve Pratiği. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1997. Olaru A.M- Öztürk F. Sportif Antrenman Teori ve Metodolojisi. Adana. Çukurova Üniversitesi Basımevi.1994.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci antrenman kavramını, önemini ve sportif performans için sonuçları bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ02 | Öğrenci insan gelişimi, büyümesi ve antrenman konusunu, bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ03 | Öğrenci motorsal becerilere hazırlık amacıyla uygulanan ısınma antrenmanı konusunu, çeşitlerini, öğretimini bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ04 | Öğrenci motorsal becerilerden esneklik (hareketlilik) antrenmanı konusunu, çeşitlerini, öğretimini bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ05 | Öğrenci motorsal beceriler arasından dayanıklılık antrenmanı konusunu, çeşitlerini, öğretimini bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ06 | Öğrenci, motorsal beceriler arasından dayanıklılık antrenmanında testler ve belirleme yöntemleri konusunu, çeşitlerini, öğretimini bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ07 | Öğrenci motorsal beceriler arasından kuvvet antrenmanı konusunu, çeşitlerini, öğretimini bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ08 | Arasınav. |
ÖÇ09 | Öğrenci, motorsal beceriler arasından kuvvet antrenmanında testler ve belirleme yöntemleri konusunu, çeşitlerini, öğretimini bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ10 | Öğrenci, motorsal beceriler arasından sürat antrenmanı konusunu, çeşitlerini, öğretimini bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ11 | Öğrenci, motorsal beceriler arasından sürat antrenmanında testler ve belirleme yöntemleri konusunu, çeşitlerini, öğretimini bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ12 | Öğrenci, motorsal becerileri geliştirmek için kullanılan pliometrik antrenmanı konusunu, çeşitlerini, öğretimini bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ13 | Öğrenci, motorsal becerileri geliştirmek için kullanılan pliometrik antrenmanında testler ve belirleme yöntemleri konusunu, çeşitlerini, öğretimini bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ14 | Öğrenci, motorsal becerileri geliştirmek için kullanılan dairesel antrenmanı konusunu, çeşitlerini, öğretimini bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ15 | Öğrenci, motorsal becerileri geliştirmek için kullanılan dairesel antrenmanında testler ve belirleme yöntemleri konusunu, çeşitlerini, öğretimini bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Antrenman kavramını, önemini ve sportif performans için sonuçlarını açıklama. | SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kondisyon kavramı, önemi, antrenman uygulaması için sonuçlar. | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
3 | Motorsal becerilere hazırlık amacıyla uygulanan ısınma hakkında bilgi sahibi olma. | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
4 | Motorsal beceriler den esneklik (hareketlilik) antrenmanı hakkında bilgi sahibi olma. | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
5 | Sporcunun dayanıklılık antrenmanı. | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
6 | Kuvvet antrenmanına giriş. | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
7 | Kuvvet antrenmanında testler ve belirleme yöntemleri. | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | SINAV YÖNTEMİNİN VE SORULARIN HAZIRLANMASI, | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sporcunun kuvvet antrenmanı. | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
10 | Sürat antrenmanına giriş. | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
11 | Sürat antrenmanında testler ve belirleme yöntemleri. | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
12 | Sporcunun sürat antrenmanı. | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
13 | Hareketlilik antrenmanına giriş. | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
14 | Hareketlilik antrenmanında testler ve belirleme yöntemleri. | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
15 | Sporcunun hareketlilik antrenmanı. | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | SINAV YÖNTEMİNİN VE SORULARIN HAZIRLANMASI, | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | SINAV YÖNTEMİNİN VE SORULARIN HAZIRLANMASI, | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |