Genel Bilgi
Kod | YMOP411 |
Ad | Yardımcı Piyano |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-1 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. HATİCE ÇAĞLA ÇOKER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BAHAR NARTÜRK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. DERYA BAKIREZEN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Piyano çalışının teknik olarak öğrenilmesi,öğrenilen bilgilerin pekiştirilerek mesleki gelişimde kullanılması.
Dersin İçeriği
Piyano Edebiyatında yer alan kolay ya da orta düzeydeki eserlerin teknik ve müzikal anlamda çalıştırılması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Otto Imer metod
Notlar
bulunmamaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci şan eserlerini piyano yardımı ile çalışır. |
ÖÇ02 | Ses egzersizlerini yapar. |
ÖÇ03 | Piyano edebiyatını tanır. |
ÖÇ04 | Piyano çalışını teknik ve müzikal olarak öğrenir. |
ÖÇ05 | Solfej ve armoni çalışmalarını piyano ile çalışabilir. |
ÖÇ06 | Opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır. |
ÖÇ07 | Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. |
ÖÇ08 | Eserlerin piyano ile deşifrajını yapma becerisine sahip olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seviye tespiti.Ödev verilmesi. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
2 | Seçilen Sonatinin sağ el alıştırması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Sonatinin sağ el alıştırma tekrarı | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Sonatinin sol el alıştırması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Sonatinin sol el alıştırma tekrarı. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Sonatinin iki el birleştirilmesi ve nüansla beraber birlikteliği. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Seçilen etüdün sağ ve sol el alıştırmaları | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Genel tekrar | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
9 | Etüdün sağ ve sol el dinlenmesi ve iki el çalışma | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Etüdün iki el çalışılması tekrarı | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Sonatinin nüanslarıyla müzikal çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Tüm parçaların tekrarı | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Bach'tan Barok eser seçimi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
14 | Eserin ayrı eller çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Barok eserin sağ ve sol el nüanslarıyla çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | YARI YIL SINAVI | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Barok eserin iki el teknik ve müzikal çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
18 | Etüdün iki el teknik ve müzikal çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
19 | Serbest eser seçimi ve tekrar | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
20 | Seçilen eserin sağ el parmak numaralarının yazılması ve çalınması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
21 | Seçilen eserin sol el parmak numaralarının yazılması ve çalınması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
22 | Seçilen eserin gösterilen yere kadar iki el birleştirilmesi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
23 | Seçilen eserin sonuna kadar iki el birleştirilmesi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
24 | Eserin iki el çalışılması tekrarı | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
25 | Eserin iki el teknik ve müzikal çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
26 | Tüm parçaların hatırlanması ve tekrarı | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
27 | Serbest eserin teknik ve müzikal çalışılması | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
28 | Serbest eserin teknik ve müzikal çalışılmasının tekrarı | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
29 | Sınav parçalarının tespiti ve sınava hazırlık | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
30 | Sınav parçalarının tekrarı -1 | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
31 | Sınav parçalarının tekrarı -2 | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
32 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 1 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 2 | 60 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,92 | ||
AKTS | 4 AKTS |