Genel Bilgi
Kod | AE407 |
Ad | Uzmanlık Dalı Özel Antr. Bilgisi (Voleybol) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET VURAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET VURAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin tenisin özelliğini bilmesini sağlamak. Yapısını öğretmek, sistemlerini ve alıştırmalarını açıklayabilir ve uygulayabilir hale getirmek.
Dersin İçeriği
Dersin işleniş biçimi hakkında genel bilgi. Turnuva Oyuncuları için Strateji ve taktikler; Oyun stillerini Tanımlama ve karşılık verme. Turnuva Oyuncuları için Strateji ve taktikler; Beş oyun durumunda kullanılan taktikler. Turnuva Oyuncuları için Strateji ve taktikler; Sezinleme, Turnuva oyuncuları için oyun derecesi. Turnuva Oyuncuları için Strateji ve taktikler. Single oyunu stratejisini etkileyen diğer faktörler. Tenis Biyomekaniği ve pratik uygulamalar .
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-1. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007 Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-2. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007
Notlar
Fröhner B. (Cengiz A.). Voleybol Oyun Kuramı ve Alıştırmaları. Ankara. Bağırgan Yayınevi. 1999 Tennant M.( Yılmaz E.- Kale R.). Taktik Açıdan Voleybol Takım Oyunu. Ankara. Bizim Büro Basımevi. 1986 FIVB Voleybol Oyun Kuralları. Ankara. Sim Matbacılık Ltd.Şti. 2001 Bengü M. Adam Voleybol. İstanbul. Adam Yayıncılık. 1983 Çelenk B. Voleybol Temel Teknikleri. Ankara. Spor yayın ve kitapevi. 2009 Korkmaz F. Teknik-Taktik Voleybol. Bursa. Ekin Kitapevi.2003 Vurat M. Voleybolda Teknik. Ankara. Spor yayın ve kitapevi. 2000
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, Taktik antrenmanı bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ02 | Öğrenci, Taktik antrenman alıştırmaları konusunu bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ03 | Öğrenci, Servis taktikleri için alıştırmaları konusunu bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ04 | Öğrenci, Servis karşılama taktikleri için alıştırmaları konusunu bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ05 | Öğrenci, Oyun kurma taktikleri için alıştırmaları konusunu bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ06 | Öğrenci, Hücum taktikleri için alıştırmaları konusunu bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ07 | Öğrenci, Blok Taktikleri için alıştırmaları konusunu bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin işleniş biçimi hakkında genel bilgi ve konuşma. | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Taktik antrenman. | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Taktik antrenman alıştırmaları. | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Taktik antrenman alıştırmaları. | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Servis taktikleri için alıştırmalar. | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Servis taktikleri için alıştırmalar. | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Servis karşılama taktikleri için alıştırmalar. | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Servis karşılama taktikleri için alıştırmalar. | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Oyun kurma taktikleri için alıştırmalar. | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Oyun kurma taktikleri için alıştırmalar. | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Hücum taktikleri için alıştırmalar. | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Hücum taktikleri için alıştırmalar. | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Blok Taktikleri için alıştırmalar. Final Sınavı. | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Blok Taktikleri için alıştırmalar. | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı. | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı. |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 9 | 9 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 173 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,92 | ||
AKTS | 7 AKTS |