Genel Bilgi
Kod | AE409 |
Ad | Uzmanlık Dalı Özel Antr. Bilgisi (Güreş) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ALİ GÖKDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ALİ GÖKDOĞAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Güreşin özelliği, yapısı,sistemleri ve alıştırmalarını kavratıp,bilği sahibi yapmak
Dersin İçeriği
Güreşin tarihsel gelişimi, antrenman teknikleri, güreş teknikleri ve taktikleri.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Gökdemir K, Güreş Antrenmanının Bilimsel Temelleri, Poyraz Ofset, Ankara, 2000. Uzunca G. Güreşe Başlarken, Epamat Basım Yayın Ltd. Şti. Ankara, 2010. Acak Mehmet- Acak Mahmut, Güreş Öğreniyorum, Kubbealtı Yayıncılık, Malatya, 2001.
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci,güreşte hucum taktikleri için alıştırmaları bilir ve uygular. |
ÖÇ02 | Öğrenci, güreşci müdafa taktiklerini bilir ve uyğular. |
ÖÇ03 | Öğrenci, Psikolojik ve zihinsel antrenmanı bilir, açıklar ve uygular. |
ÖÇ04 | Öğrenci, Bilişsel hazırlığı bilir, açıklar ve uygular. |
ÖÇ05 | Öğrenci, Antrenman Yükü ve Toparlanmayı bilir, açıklar ve uygular. |
ÖÇ06 | Öğrenci, Antrenörlük ve liderlik konusunda antrönörün rolü nelerdir bilir ve açıklar uygular. |
ÖÇ07 | Öğrenci, Antrenörlük ve liderlik konusunda yetenek gelişimi sürecini bilir,açıklar ve uygular. |
ÖÇ08 | Öğrenci, Antrenörlük ve liderlikte üst düzey bir sporcunun gelişimini bilir , açıklar ve uygular. |
ÖÇ09 | Öğrenci, Antrenörlük ve liderlik konusunda müsabaka hazırlığını bilir , açıklar ve uygular. |
ÖÇ10 | Öğrenci, Antrenörlük ve liderlik konusunda performans tanısı yapabilmeyi bilir , açıklar ve uygular. |
ÖÇ11 | Öğrenci, Antrenörlük ve liderlik konusunda anrenman orğanizasyonu ve planlama yapmayı bilir, açıklar ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin işleniş biçimi hakkında genel bilgi ve konuşma. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
2 | Güreşte savunma taktikleri için alıştırmalar. | ısınma | |
3 | Güreşte savunma taktikleri için alıştırmalar. | ısınma | |
4 | Güreşte yerde savunma taktikleri için alıştırmalar. | ısınma | |
5 | Psikolojik ve zihinsel antrenman. | ısınma | |
6 | Bilişsel hazırlık. | ısınma | |
7 | Antrenman Yükü ve Toparlanma. | ısınma | |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Antrenörlük ve liderlikte Antrenörün rolü. | ısınma | |
10 | Antrenörlük ve liderlik Yetenek gelişimi.. | ısınma | |
11 | Antrenörlük ve liderlik Üst düzey bir sporcunun gelişimi. | ısınma | |
12 | Antrenörlük ve liderlik maç hazırlığı ve antrenörlük. | ısınma | |
13 | Antrenörlük ve liderlik Performans tanısı. | ısınma | |
14 | Antrenörlük ve liderlik antrenman organizasyonu planlama. | ısınma | |
15 | Genel tekrar. | ısınma | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | final sınavı |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 9 | 9 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 173 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,92 | ||
AKTS | 7 AKTS |