Genel Bilgi
Kod | AE417 |
Ad | Uzmanlık Dalı Özel Antr. Bilgisi (Aletli Cimnastik) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MURAT SANRI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MURAT SANRI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Spor branşına yönelik antrenörlük deneyimi için gerekli beceri ve öğretilerin kazandırılması.
Dersin İçeriği
Uygulama Spor kulüplerinin belirlenmesi ve görevlendirmeler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ömer, Özer ve Soslu R. (2020). Artistik Cimnastik Yer Hareketleri Öğretim Yöntemleri. Akademisyen Kitabevi.
Notlar
Ders notları DURUKAN, H., KOYUNCUOĞLU, K., ve ŞENTÜRK, U. (2016). Okul öncesi çocuklarda temel cimnastik programının motor gelişim açısından incelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(2), 131-140.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Artistik Cimnastik antrenman temellerini tanımlayabilir ve uygulayabilir |
ÖÇ02 | Artistik Cimnastikte enerji metabolizması sürecini tanımlayabilir |
ÖÇ03 | Artistik Cimnastikte temel motorik özellikleri geliştirici antrenman programı hazırlayabilir |
ÖÇ04 | Artistik Cimnastikte orta düzeydeki hareketleri uygulayabilir. |
ÖÇ05 | Kartvil Flik Flak hareketini analiz edebilir ve uygulayabilir. |
ÖÇ06 | Kartvil Flik Flak hareketini analiz edebilir ve uygulayabilir. |
ÖÇ07 | Kartvil Salto hareket analiz edebilir ve uygulayabilir. |
ÖÇ08 | Atlama Beygirinde Uberslak hareketini analiz edebilir ve uygulayabilir |
ÖÇ09 | Paralelde Öne Salto bitirişi hareketini analiz edebilir ve uygulayabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Aletlerde daha önce öğrenilmiş hareketlerin tekrarı ve temel kuvvetin geri kazanımı | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | İstasyon çalışmaları.Enerji metabolizması oluşum aşamaları. | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
3 | Yerde öne saltodan bağlantı hareketlerinin Analizi.Trambolin kullanımı | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
4 | Kartvil flik-flak hareketinin analizi. Kuvvet dinamikleri | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Cimnastikte kullanılan yardımcı araçların fonksiyonları, temel becerilerin gelişiminde bu araçların kullanımı. | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Yer aletinde açık saltonun teknik analizi.kuvvet dinamiklerinin incelenmesi | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
7 | Barfiks aletinde temel becerilerin çalışılması. Ters ve düz devir çalışmaları | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Anlatım |
8 | Ara Sınav | sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Yerde geriye saltonun teknik analizi. hareketin kuvvet dinamiklerinin analizi | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Anlatım |
10 | Atlama masasında, Yamashita, tsukhara, überslak-öne salto hareketlerinin analizi | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
11 | paralelde kipe hareketlerinin analizi | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
12 | Halkada mum duruşu,kipe çift kol çıkış, amut salto bitiriş. hareketlerin analizi | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım |
13 | Halkada mum duruşu,kipe çift kol çıkış, amut salto bitiriş. hareketlerin analizi | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
14 | halka, paralel, barfiks, kulplu beygirde dayanmalı duruşlar. kuvvet | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap |
15 | halka, paralel, barfiks, kulplu beygirde dayanmalı duruşlar. kuvvet | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 9 | 9 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 173 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,92 | ||
AKTS | 7 AKTS |