AE417 Uzmanlık Dalı Özel Antr. Bilgisi (Aletli Cimnastik)

7 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AE417
Ad Uzmanlık Dalı Özel Antr. Bilgisi (Aletli Cimnastik)
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MURAT SANRI


Dersin Amacı

Spor branşına yönelik antrenörlük deneyimi için gerekli beceri ve öğretilerin kazandırılması.

Dersin İçeriği

Uygulama Spor kulüplerinin belirlenmesi ve görevlendirmeler

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ömer, Özer ve Soslu R. (2020). Artistik Cimnastik Yer Hareketleri Öğretim Yöntemleri. Akademisyen Kitabevi.

Notlar

Ders notları DURUKAN, H., KOYUNCUOĞLU, K., ve ŞENTÜRK, U. (2016). Okul öncesi çocuklarda temel cimnastik programının motor gelişim açısından incelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(2), 131-140.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Artistik Cimnastik antrenman temellerini tanımlayabilir ve uygulayabilir
ÖÇ02 Artistik Cimnastikte enerji metabolizması sürecini tanımlayabilir
ÖÇ03 Artistik Cimnastikte temel motorik özellikleri geliştirici antrenman programı hazırlayabilir
ÖÇ04 Artistik Cimnastikte orta düzeydeki hareketleri uygulayabilir.
ÖÇ05 Kartvil Flik Flak hareketini analiz edebilir ve uygulayabilir.
ÖÇ06 Kartvil Flik Flak hareketini analiz edebilir ve uygulayabilir.
ÖÇ07 Kartvil Salto hareket analiz edebilir ve uygulayabilir.
ÖÇ08 Atlama Beygirinde Uberslak hareketini analiz edebilir ve uygulayabilir
ÖÇ09 Paralelde Öne Salto bitirişi hareketini analiz edebilir ve uygulayabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 1
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 2
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Aletlerde daha önce öğrenilmiş hareketlerin tekrarı ve temel kuvvetin geri kazanımı konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 İstasyon çalışmaları.Enerji metabolizması oluşum aşamaları. konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
3 Yerde öne saltodan bağlantı hareketlerinin Analizi.Trambolin kullanımı konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
4 Kartvil flik-flak hareketinin analizi. Kuvvet dinamikleri konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Cimnastikte kullanılan yardımcı araçların fonksiyonları, temel becerilerin gelişiminde bu araçların kullanımı. konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap
6 Yer aletinde açık saltonun teknik analizi.kuvvet dinamiklerinin incelenmesi konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
7 Barfiks aletinde temel becerilerin çalışılması. Ters ve düz devir çalışmaları konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Anlatım
8 Ara Sınav sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Yerde geriye saltonun teknik analizi. hareketin kuvvet dinamiklerinin analizi konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Anlatım
10 Atlama masasında, Yamashita, tsukhara, überslak-öne salto hareketlerinin analizi konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
11 paralelde kipe hareketlerinin analizi konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
12 Halkada mum duruşu,kipe çift kol çıkış, amut salto bitiriş. hareketlerin analizi konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım
13 Halkada mum duruşu,kipe çift kol çıkış, amut salto bitiriş. hareketlerin analizi konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
14 halka, paralel, barfiks, kulplu beygirde dayanmalı duruşlar. kuvvet konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap
15 halka, paralel, barfiks, kulplu beygirde dayanmalı duruşlar. kuvvet konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 9 9
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 173
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,92
AKTS 7 AKTS