AY499 Sporda Beslenme

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AY499
Ad Sporda Beslenme
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Yeliz SERİN
Dersin Öğretim Elemanı Yeliz SERİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Beslenmenin temel bilgi ve ilkelerini öğreterek sporda beslenme ,sağlık ,performans etkileşimini bilen ve bu bilgilerini pratiğe aktaran spor yöneticileri yetiştirmektir.

Dersin İçeriği

Beslenmenin temel bilgisi sporda beslenme sağlık, performans etkileşimi

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir.
ÖÇ02 Sporcularda enerji ve besin ögesi gereksinimlerini karşılayabilmenin sporcu sağlığı üzerine etkilerini kavrar.
ÖÇ03 Müsabaka öncesi ,sırası,sonrası beslenme özelliklerini bilir.
ÖÇ04 Besinsel ergojenik yardımcıları ve etkilerini bilir.
ÖÇ05 Beslenme,sağlık,performans etkileşimini bilerek sporda doğru beslenmeyi uygular ve uygulatır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Beslenmenin önemi, Beslenme, Sağlık ve Performans ilişkisi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Besin Ögeleri, Besinlerin Enerji Değerleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Proteinler Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Proteinler ve sporcu performansı Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Yağlar Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 L-Karnitin ve Sporcu Performansı Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Karbonhidratlar, Glisemik indeks Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav ARA SINAV Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Karbonhidratlar ve Sporcu Performansı Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
10 Vitaminler Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
11 Mineraller ve Sporcu Performansı Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
12 Besinsel ergojenik yardımcıları ve etkileri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
13 Besinsel ergojenik yardımcıları ve etkileri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Müsabaka dönemi beslenmesi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
15 Genel Tekrar Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları FİNAL SINAVI Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları FİNAL SINAVI


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 10:33