AY486 Rekreasyon ve Liderlik

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AY486
Ad Rekreasyon ve Liderlik
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MÜGE ATAKAN


Dersin Amacı

Rekreasyon kavramını ve kapsamını incelemek, spor ile ilişkili rekreasyon etkinliklerinin toplum yaşamı içerisinde önemini ve yerini tartışmak.

Dersin İçeriği

Rekreasyon yönetiminin gelişimini değerlendirmek ve rekreasyon yönetimi ile ilgili örnek olayları analiz etmek.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

REKREASYON Prof. Dr. Suat KARAKUÇUK

Notlar

REKREASYON Prof. Dr. Suat KARAKUÇUK


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Rekreasyon ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.
ÖÇ02 Rekreasyon ile ilgili aktiviteler düzenler.
ÖÇ03 Rekreasyon yönetimini oluşturan konuları yorumlar.
ÖÇ04 Rekreasyon yönetimi ile ilgili örnek olayları analiz edebilecektir.
ÖÇ05 Rekreasyon yönetimi planlar ve yönetir
ÖÇ06 Rekreasyon uygulamalarını programlar.
ÖÇ07 Rekreasyon yönetiminde planlama ve programlamayı analiz edebilecektir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 4
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Zaman, boş zaman ve rekreasyon Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Rekreasyon kavramı ile ilişkili konular Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Rekreasyonun bireysel ve toplumsal boyutu Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Rekreasyon özelliklerinin sınıflandırılması, etkinlik elemanlarının incelenmesi Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Amaçlarına göre rekreasyonun sınıflandırılması Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Rekreasyona duyulan ihtiyacın nedenleri Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Rekreasyon eğitimi ile genel eğitimin karşılaştırılması Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Rekreasyonda Turizm Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Rekreasyonda Turizm yıllara göre dağılımı Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Turizm ile rekreasyon arasındaki ilişkiler Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Rekreasyon ve çevre Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Rekreasyon etkinliklerinde liderlik Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Rekreasyonun etkinliklerdeki rolü liderlik Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Rekreasyon ve spor Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS