AYS448 Seçmeli Ders (Yaşam Kalitesi Egz Reçetesi)

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AYS448
Ad Seçmeli Ders (Yaşam Kalitesi Egz Reçetesi)
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. ÖZGÜR GÜNAŞTI
Dersin Öğretim Elemanı Arş.Gör.Dr. ÖZGÜR GÜNAŞTI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Egzersizin vücuttaki etkilerini kavramak, farklı gruplarda egzersiz seçimlerinin önemini anlamak

Dersin İçeriği

Egzersiz ve antrenman bilgisi, fizyolojik esaslar, kişiye özel egzersiz planlamaları, istirahat metabolik hız, obezite ve egzersiz, farklı gruplarda egzersiz uygulamaları

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

1. Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 2.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 3.Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4.

Notlar

1. WestJ.B, Respiratory Physiology, 3rd Edition, 1985 2. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi 3. McArdle W.D, Katch F.I,Katch V.L, Exercise Physiology, Energy, Nutrition &Human performance: Lippincott Williams & Wilkins, Seventh edition;2010.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Egzersizin vücuttaki etkilerini fizyolojik esaslarıyla bilmek
ÖÇ02 İstirahat metabolik hızı,nasıl ölçüldüğü ve kişilere olan katkısının ne olacağının bilinmesi
ÖÇ03 Obezitenin sınıflaması ve egzersiz ve beslenme bileşenlerinin bilinmesi
ÖÇ04 Sakatlıklarda uygulanması gereken egzersiz modelleri
ÖÇ05 Performans uygulamaları
ÖÇ06 Laktik asit, maksimal oksijen kullanımı ve sporcu takibi
ÖÇ07 Hasta gruplarında egzersiz planlaması


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 1
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İNSAN VÜCUDUNDA ENERJİ KAYNAKLARI Power point sunu ve interaktif yöntem Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 BRANŞA GÖRE VÜCUTTA ENERJİ KULLANIMI Power point sunu ve interaktif yöntem Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Enerji, Metabolizma,Dayanıklılık ve Kuvvet Sporları Power point sunu ve interaktif yöntem Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Antrenmanda Meydana Gelen Adaptasyonlar Power point sunu ve interaktif yöntem Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Antrenmana Bağlı Değişiklikler Power point sunu ve interaktif yöntem Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Su içi egzersizler Power point sunu ve interaktif yöntem Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Enerji dengesi ve bazal metabolizma Power point sunu ve interaktif yöntem Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Antropometrik ölçümler nasıl yapılır Power point sunu ve interaktif yöntem Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Antropometrik ölçümlerin yorumlanması Power point sunu ve interaktif yöntem Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Sıcak Ortamda Egzersiz Power point sunu ve interaktif yöntem Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Sıvı, elektrolit dengesi Power point sunu ve interaktif yöntem Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Doping ve yasaklı maddeler Power point sunu ve interaktif yöntem Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Doping kontrol süreci Power point sunu ve interaktif yöntem Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel Tekrar Power point sunu ve interaktif yöntem Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 04:07