AYS444 Seçmeli Ders (Plates)

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AYS444
Ad Seçmeli Ders (Plates)
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU


Dersin Amacı

Pilates eğitimine ilişkin teknik çalışmaların uygulanabilmesine için doğru bir temelin yerleştirilmesi ve becerilerin öğrencilere kavratılması.

Dersin İçeriği

Eğitimde temel pilatesi algılamaya yönelik çalışmalar ve bunların harekete uygulanması .Temel yer çalışmaları

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Pilates Anatomisi, A. Ellsworth. Pilates Uyumlu Beden Kontrolü, p. Lemond. Pilates Eğitmenler için El Kitabı, Hipokrat kitabevi.

Notlar

12 Haftalık Pilates Mat Egzersizinin 14-15 Yaş Voleybol Kız Öğrencilerinin Bazı Biyomotor Özellikler Ve Teknik Performans Üzerine Etkilerinin İncelenmesi, Sakarya Üniversitesi, 2018.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır
ÖÇ02 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.
ÖÇ03 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular.
ÖÇ04 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma becerisi kazanır.
ÖÇ05 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır.
ÖÇ06 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir.
ÖÇ07 Spor organizasyonları düzenler.
ÖÇ08 Spor organizasyonları yürütür.
ÖÇ09 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır.
ÖÇ10 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular.
ÖÇ11 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır
ÖÇ12 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır.
ÖÇ13 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
ÖÇ14 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
ÖÇ15 Beden eğitimi ve spor alanında bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 2
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 1
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 1
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Pilates ile ilgili temel tanımlar. Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Joseph Hubertus Pilates kimdir. Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Pilates tarihi. Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Pilatesin Prensipleri. Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Postür ve nefes çalışmaları. Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 Pilates temel hareketleri. Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
7 Yer hareketlerine hazırlık. Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Omurganın doğal duruşu. Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
10 Hamile kedi duruşu. Sfenks pozisyonuna kayma. Yana doğal uzanma duruşu. Muz hareketi. Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Yüz hareketi, Yukarı yuvarlanma, tek bacak daire hareketi. Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Sırtta yuvarlanma. Tek bacak esnetme. Çift bacak esnetme hareketi. Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
13 Omurga esnetmesi. Testere hareketi. Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
14 Tek bacak tekme. Çift bacak tekme. Yan tekme. Fok hareketi. Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Sınava hazırlık çalışmaları. Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS