TUR142 Halkla İlişkiler

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TUR142
Ad Halkla İlişkiler
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. GÖKHAN ÇOLAK


Dersin Amacı

Halkla ilişkileri mesleğini kuramsal olarak tanımak ve uygulama alanlarını kavramak

Dersin İçeriği

Halkla ilişkiler kavramı, dünyada ve Türkiyede halkla ilişkilerin gelişimi, halkla ilişkiler modeli, tanıtım, pazarlama, reklam, halkla ilişkiler ve etik halkla ilişkilerde hedef kitle, basın bülteni yazma, halkla ilişkiler yönetimi halkla ilişkiler kampanyaları halkla ilişkiler ve sosyal sorumluluk,kriz yönetimi, kurum içi iletişim itibar yönetimi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Halkla İlişkiler, Aydemir OKAY, Der Yayınları.

Notlar

Halkla İlişkiler, Aydemir OKAY, Der Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Halkla ilişkilerin modellerini kavrar.
ÖÇ02 Halkla ilişkilerinin önemini kavrar.
ÖÇ03 Halkla ilişkilerin fonksiyonlarını bilir.
ÖÇ04 Halkla ilişkilerin gelişim sürecini bilir.
ÖÇ05 Halkla ilişkilerde kullanılan teknikleri bilir.
ÖÇ06 Reklam, kamuoyu, propaganda ve pazarlama arasındaki ilişkileri bilir.
ÖÇ07 Kampanyalar (promosyonlar) hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ08 Halkla ilişkiler uygulamaları yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgileri aktarır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm ve otel işletmeciliği alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgileri açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm ve otel işletmeciliği alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri hakkında bilgileri aktarır. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm ve otel işletmeciliği alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgileri aktarır. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm ve otel işletmeleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrayarak anlatır. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri kullanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Konuk gereksinimlerini ve turizm sektörünün mesleki uluslar arası terimlerini anlayacak düzeyde yabancı dil kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel Bilgisayar kullanım bilgisine ve otel işletmelerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgiye ve bu yazılımları kullanabilme becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili düzenli olarak, sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik değerlere bağlı kalarak doğal çevreyi korur.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme özen gösterir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri sürekli geliştirir.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilmek ve farklı kaynaklardan bilgi elde ederek analiz etme becerisine sahip olur. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Misafirler ve iş birliği yaptığı kişilerle yazılı ve sözlü anlatım ile etkili iletişim kurar. 2
PÖÇ18 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Halkla ilişkiler tanımı ve uygulama alanları Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 İletişimdeki diğer kavramlarla benzerlik ve farklılıkları Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Halkla ilişkilerin gelişmesi, tarihsel süreç Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Halkla ilişkiler modelleri 1 Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Halkla ilişkiler modelleri 2 Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Pazarlama Yönlü Halkla ilişkiler Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Halkla ilişkilerin Faaliyet Alanları Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Halkla ilişkiler teknikleri 1 Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Halkla ilişkiler teknikleri 2 Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Basın bülteni yazma 1 Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Basın bülteni yazma 2 Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Halkla ilişkilerin Temel İlkeleri Halkla İlişkilerde Kullanılan Araç ve Yöntemler Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Basılı Araçlar,Sözlü araçlar, Görsel ve işitsel araçlar Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Sosyal sorumluluk ve kurumsal itibar Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS