AB307 Çocuk ve Spor

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB307
Ad Çocuk ve Spor
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EREN ULUÖZ


Dersin Amacı

Çocuklarda uygulanan egzersiz programları öncesi bedensel etkinliklerini belirleyebilmek ve değerlendirmesini yapabilmek

Dersin İçeriği

Çocuklarda uygulanan egzersiz programları öncesi bedensel etkinliklerini belirleyebilme ve değerlendirmesi, çocukları spor yönlendirme, çocuk sporunda dikkat edilecek önemli noktalar

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Çocuk ve Spor Sedat Muratlı Bağırgan Yayınevi Ankara 1997. Fitness for Children Curt Hinson Human Kinetics. Mengütay S.: Çocuklarda Hareket Gelişimi ve Spor, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul 2005 Pangrazi R. P.: Dynamic Physical Education For Elemantary School Children, Pearson Education, Inc., Publishing as Benjamin Cummings, 2004

Notlar

Çocuk ve Spor Sedat Muratlı Bağırgan Yayınevi Ankara 1997. Fitness for Children Curt Hinson Human Kinetics. Mengütay S.: Çocuklarda Hareket Gelişimi ve Spor, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul 2005 Pangrazi R. P.: Dynamic Physical Education For Elemantary School Children, Pearson Education, Inc., Publishing as Benjamin Cummings, 2004


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sporla ilgili bilim disiplinlerinde uzmanlaşmaya yönelik alt yapıya sahip olur.
ÖÇ02 Antrenör olarak çocukların özelliklerine uygun antrenman programları planlayabilir.
ÖÇ03 Çocukların fiziksel gelişim ölçümlerini ve performans ölçümlerini yapabilir.
ÖÇ04 Çocukların bedensel etkinlik süreçlerini belirleyebilir ve takip edebilir.
ÖÇ05 Çocukların gelişim özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çocuklarda bedensel etkinliğin tanımı ve kavramları Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Çocuklarda bedensel etkinliğin tanımı ve kavramları Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Çocuklarda vücut kompozisyonunun gelişimsel düzeni Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Çocuklarda vücut kompozisyonunun değerlendirilmesi Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Çocuklarda motor özelliklerin gelişimsel düzeni Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Çocuklarda motor özelliklerin değerlendirilmesi Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Çocuklarda motor özelliklerin değerlendirilmesi Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Konu ile ilgili kaynakları okumak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çocuklarda fiziksel aktivitenin değerlendirilmesi Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Çocuklarda fiziksel aktivitenin değerlendirilmesi Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Çocuklarda fiziksel aktivite anketinin uygulanması Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Çocuklarda vücut kompozisyonunun değerlendirilme uygulamaları Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Çocuklarda vücut kompozisyonunun değerlendirilme uygulamaları Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Çocuklarda motor özelliklerin değerlendirilme uygulamaları Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Çocuklarda motor özelliklerin değerlendirilme uygulamaları Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu ile ilgili kaynakları okumak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu ile ilgili kaynakları okumak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS