AB309 Sporda Yetenek Seçimi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB309
Ad Sporda Yetenek Seçimi
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ERCAN YELDAN


Dersin Amacı

Yetenek ve yatkınlık kavramının tanımı, bireysel ve Takım Sporlarında yetenek seçimi ilkeleri, uygulama örnekleri.

Dersin İçeriği

Sporda yetenek seçimi hakkında doğru yönlendirme yapılabilmesinin sağlanması.

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sporda Yetenek Kavramını bilir
ÖÇ02 Yetenekli Sporcuların Tarama alanlarını bilir
ÖÇ03 Yetenekli Sporcunun Özelliklerini bilir
ÖÇ04 Yetenek Seçimi Aşamalarını bilir
ÖÇ05 Yetenek seçimi için gözlem yapabilir
ÖÇ06 Sporda Yetenek Seçimi Metotlarını bilir ve bazılarını uygular
ÖÇ07 Yetenek Şeçiminde Yapısal Faktörlerini açıklar
ÖÇ08 Yetenek Seçimi Aşamalarını bilir
ÖÇ09 Yetenek Seçimi Aşamalarını pratikte kullanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 5
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yetenek-Sporda Yetenek Kavramı Ve Tanımı Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Yetenek Türleri, statik Öğrenim Teorisine Dayalı Dinamik Yetenek Anlayışı Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Yetenekli Sporcunun Özellikleri, Yetenek Seçimi, Yararları ve Zararları Açısından Yaklaşım Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Yetenek Seçiminde Ön Şartlar Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Yetenek Şeçiminde Yapısal Faktörler Kaynak okuma. Ön araştırma.
6 Yetenek Seçiminde Psikososyal Faktörler Kaynak okuma. Ön araştırma.
7 Sporda Yetenek Seçimi Metotları (Doğal Seçim Ve Bilimsel Seçim) Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yetenek Seçimi Aşamaları (1.,2., 3. Aşamalar) Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Yetenekli Sporcuların Tarama Alanları - Okullar - Yaz Spor Okulları - Gençlik Merkezleri Kaynak okuma. Ön araştırma.
11 Yeteneğin Eğitiminde Kulüpler Ve Federasyonların Rolü Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Yetenek Eğitiminde Yetişkinlere Düşen Görevler - Antrenörler, Bed. Eğt. Öğretmenleri ve Aileden beklentiler Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Yetenek Eğitimi ve Dünyadaki model ülkeler- Çin, Yeni Zellanda, Kore, İngiltere, Almanya Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Hakem-Basın-Yayın Kuruluşları ve Seyircilerden Beklentiler Kaynak okuma. Ön araştırma.
15 Genel Tekrar Tekrar Yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarı yıl sonu sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonu sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS