Genel Bilgi
Kod | CMS350 |
Ad | Dezenfeksiyon Prosesleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BEHZAT BALCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. BEHZAT BALCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Fatma Elçin ERKURT (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
içme sularının dezenfeksiyonu hakkında temel kavramlar, tasarım ve işletme bilgilerinin öğretilmesi
Dersin İçeriği
içme suyu arıtma sistemlerinde dezenfeksiyon süreçleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
ders notları2
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İçme suyu dezenfektanlar ve kimyası öğrenilir. |
ÖÇ02 | İçme suyu dezenfeksiyon yöntemleri öğrenilir. |
ÖÇ03 | dezenfeksiyon ünitelerinin tasarımı öğrenilir. |
ÖÇ04 | Atıksuların dezenfeksiyon kimyası öğrenilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | dezenfeksiyona giriş | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | dezenfeksiyon temel kavramlar | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | deznefeksiyon kinetiği | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | dezenfeksiyon kinetiği2 | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | klor kimyası | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | problem çözümü | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | problem çözümü2 | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
9 | reaktör tasarımı | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | reaktör tasarımı2 | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
11 | ct taboloları | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | dezenfeksiyon yan ürünleri | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | ozonlama | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | uv dezenfeksiyonu | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | oksidasyon prosesleri | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |