CMS203 Güncel Çevre Sorunları

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CMS203
Ad Güncel Çevre Sorunları
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÇAĞATAYHAN BEKİR ERSÜ


Dersin Amacı

Yerel ve küresel bağlamda çevre kirliliğinin önlenmesine yönelik çözüm önerilerinde bulunma yeteniği kazanmak. a. Yerel ve küresel bağlamda çevre kirliliğinin önlenmesi için yapılan çalışmalara örnekler verilir. b. Yerel ve küresel boyutta çevreye zarar veren insan faaliyetlerinin tartışılması sağlanır. c. Çevre kirliliğinin önlenmesinde biyolojinin diğer disiplinler ile nasıl ilişkilendirildiğine örnekler verir.

Dersin İçeriği

Çevre sorunu, ekolojik ayak izi, karbon ayak izi, su ayak izi. Güncel çevre sorunlarının sebeplerini ve olası sonuçlarını değerlendirir. a. Güncel çevre sorunları (biyolojik çeşitliliğin azalması, hava kirliliği, su kirliliği, toprak kirliliği, radyoaktif kirlilik, ses kirliliği, asit yağmurları, küresel iklim değişikliği, erozyon, doğal hayat alanlarının tahribi ve orman yangınları) özetlenerek bu sorunların canlılar üzerindeki olumsuz etkileri belirtilir. b. Çevre sorunları nedeniyle ortaya çıkan hastalıklara vurgu yapılır. Birey olarak çevre sorunlarının ortaya çıkmasındaki rolünü sorgular. c. Ekolojik ayak izi, su ayak izi ve karbon ayak izi ile ilgili uygulamalar yaptırılır. d. Ekolojik ayak izi, su ayak izi ve karbon ayak izini küçültmek için çözüm önerileri geliştirmesi sağlanır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

İnternet


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Katılımcı sınıfta sunulan önemli çevre sorunlarının temel özelliklerini anladığını gösterir.
ÖÇ02 Bu konuların multidisipliner doğasını anlar.
ÖÇ03 Bu konularla ilgilenmeyen insanlar için uzun ve kısa vadeli sonuçları tartışabilir hale gelir.
ÖÇ04 Sürdürülebilir Kalkınma kavramını tanımlar, insan faaliyetinin geleceğiyle olan önemini kavrar ve tartışır.
ÖÇ05 Bireyin kendi yaşam tarzıyla çevreyi nasıl etkilediğini ve çevre sorunlarına çözüm bulmaya nasıl katkıda bulunabileceklerini gösterir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi  4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal  Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı  Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği  Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği  Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Güncel Çevre Sorunları ve İnsan İlişkisi Ders notları ve ders hazırlık kitapları, güncel çevre olaylarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Tarımsal Faaliyetler ile Güncel Çevre Sorunları İlişkisi Ders notları ve ders hazırlık kitapları, güncel çevre olaylarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Endüstriyel Faaliyetler ile Güncel Çevre Sorunları İlişkisi Ders notları ve ders hazırlık kitapları, güncel çevre olaylarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Şehirleşme ile Güncel Çevre Sorunları İlişkisi Ders notları ve ders hazırlık kitapları, güncel çevre olaylarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Erozyon ve Ormansızlaşma Ders notları ve ders hazırlık kitapları, güncel çevre olaylarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Hava Kirlenmesi ve Asit Yağmurları Ders notları ve ders hazırlık kitapları, güncel çevre olaylarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 Toprak Kirlenmesi Ders notları ve ders hazırlık kitapları, güncel çevre olaylarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ders notları ve ders hazırlık kitapları, güncel çevre olaylarının incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Su Kaynaklarının Kirlenmesi Ders notları ve ders hazırlık kitapları, güncel çevre olaylarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Radyoaktif Kirlenme ve Elektromanyetik Kirlilik Ders notları ve ders hazırlık kitapları, güncel çevre olaylarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Ses ve Işık Kirliliği Ders notları ve ders hazırlık kitapları, güncel çevre olaylarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Küresel İklim Değişikliği ve Sera Etkisi Ders notları ve ders hazırlık kitapları, güncel çevre olaylarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Ekolojik Ayak İzi, Karbon Ayak İzi, Su Ayak İzi - 1 Ders notları ve ders hazırlık kitapları, güncel çevre olaylarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Ekolojik Ayak İzi, Karbon Ayak İzi, Su Ayak İzi - 2 Ders notları ve ders hazırlık kitapları, güncel çevre olaylarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Güncel Çevre Sorunlarını Önleme ve Kontrol Stratejileri Ders notları ve ders hazırlık kitapları, güncel çevre olaylarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları ve ders hazırlık kitapları, güncel çevre olaylarının incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları ve ders hazırlık kitapları, güncel çevre olaylarının incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS