Genel Bilgi
Kod | CMZ223 |
Ad | Çevre Kimyası 1 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MESUT BAŞIBÜYÜK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MESUT BAŞIBÜYÜK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çevre mühendisliği alanında yaygın kullanım alanı olan konulara gerekli kimya temelini oluşturmak
Dersin İçeriği
Genel kimyadan bazı prensipler, termodinamik, kimyasal kinetik, su kimyası, asitler bazlar ve pH konsepti, denge, asit baz titrasyonları, bazı temel biyokimyasal prensipler, adsorsbsiyon, kolloidal sistemler ve koagülasyon teorisi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ ve BİLİMİ için KİMYA / Chemistry for Environmental Engineering and Science Editör İsmail Toröz Nobel Akademik Yayıncılık
Notlar
Environmental Chemistry, Manahan, Stanley E. Boca Raton: CRC Press LLC, 2000
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel termodinamik bilgilerin çevre mühendisliği alanındaki yerini açıklar |
ÖÇ02 | Denge sistemini gazlar ve sucul sistemler açısndan açıklar |
ÖÇ03 | Asit baz sistemlerini ve nötralizasyona dayalı sistemler ile tampon kavaramını ifade eder. Çevre mühendisliği açısından önemini kavratır. |
ÖÇ04 | Adsorpsiyon temelleri ile doğal sistemlerde kolloidal taşınımını öğretir. |
ÖÇ05 | Bulanıklık ve bulanıklık gideriminde kolloidal sistmeleri açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel kimyadan bazı hatırlatmalar | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Termodinamik | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kimyasal kinetik | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sulu çözelti Kimyası, asit baz tanımlamaları, konjuge sistemler, pH kavramı | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Sulu Çözeltilerdeki Yaygın Denge İfadeleri, az çözünen tuzlar | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Zayıf asitler ve zayıf bazlarda hidronyum ve hidroksil iyonu konsantrasyonları | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Nötralleşme teorisi, titrasyon eğrileri, tampon çözeltiler | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çevre mühendisliği biyokimyası | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Çevre Mühendisliği için biyokimya, enzimler, bazı organik maddelerin biyokimyası | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Genel biyokimyasal yollar, aerobik ve anaerobik sistemlerin temel biyokimyası | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Adsorpsiyon teorisi ve izotermler | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kolloidal Sistemler | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Koagülasyon teorisi | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Koagülasyon uygulamaları | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |