Genel Bilgi
Kod | CMZ463 |
Ad | Endüstriyel Atıksuların Arıtılması |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TURAN YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi TURAN YILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Endüstriyel Kirlenme Kontrolü Çerçevesinde Endüstriyel Atıksu Kontrolü
Dersin İçeriği
Endüstriyel atıksuların endüstriyel kirlenme kontrolü prensipleri altında arıtımı
Dersin Ön Koşulu
Temel İşlemler ve Süreçler hakkında bilgi sahibi olmak
Kaynaklar
Atıksu Mühendisliği: Arıtma, Bertaraf ve Yeniden Kullanım (Metcalf & Eddy)
Notlar
Öğretim Üyesi tarafından öğrenciler için hazırlanan ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Endüstriyel Kirlenme Kontrolü Yaklaşımını Kavrar |
ÖÇ02 | Endüstriyel Atıksu Kontrolünün Belirli Sistematikler Çerçevesinde Kavrar |
ÖÇ03 | Farklı Endüstrilere Farklı Arıtma Yaklaşımlarını Kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Endüstriyel Kirlenme ve İlgili Temel Kavramların Tanımı | İlgili Konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Endüstriyel Atıkların ve Atıksuların Sınıflandırılması | İlgili Konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Proses Profili, Literartürden Yararlanma, Endüstrilerin Kirlenme Bazında Sınıflandırılması | İlgili Konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Atık Araştırması, Numune Alma ve Karakterizasyon, Kirlenme Profili | İlgili Konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Endüstriyel Atıksu Yönetimi | İlgili Konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Endüstriyel Atıksuların Arıtlması | İlgili Konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Endüstrierin İncelenmesi ve Esasları | Arasınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | İlgili Konu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tekstil Endüstrisi | İlgili Konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Kağıt ve Kağıt Hamuru Endüstrisi | İlgili Konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Mezbahalar ve Et Endüstrisi | İlgili Konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Deri Endüstrisi | İlgili Konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Metal Endüstrisi | İlgili Konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Bitkisel Yağ Endüstrisi | İlgili Konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Gıda Endüstrisi | İlgili Konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Final | Finale hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final | Finale hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |