CMS465 Yeraltı Suyu Arıtma Teknolojileri

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CMS465
Ad Yeraltı Suyu Arıtma Teknolojileri
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. ESRA DENİZ GÜNER
Dersin Öğretim Elemanı Arş.Gör.Dr. ESRA DENİZ GÜNER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin; sürdürülebilirlik ve çevre kavramlarının planlama ile bütünsel ilişkisini ve plancı ile planlamanın doğal değerleri koruma-kollamasındaki sorumluluğunu kavraması, sürdürülebilir planlamanın ilke ve yöntemleri konusunda bilgilenmesi.

Dersin İçeriği

Planlama ve çevre mevzuatını sürdürülebilirlik ilkeleri çerçevesinde değerlendirilmesi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

İnternet ve makaleler

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler yeraltı suyunun özelliklerini tam olarak tanıdıktan sonra, dünyadaki ve ülkemizdeki yeraltı rezervlerinin değerlendirilmesi hakkında bilgiye sahip olacaktır
ÖÇ02 Öğrenciler yeraltı su kalitesi ve miktarı ile ilgili temel konuları öğreneceklerdir.
ÖÇ03 Çevre mevzuatlarında yeraltı suyunun yeri, önemi ve yönetimi hakkında bilgi
ÖÇ04 Avrupa Birliği ve Türkiyedeki yasal mevzuatlarla yeraltısuyu düzenlemeleri
ÖÇ05 Yeraltı suyunun arıtılmasında kullanılabilecek yöntemler hakkında ayrıntılı bilgi kazınımı


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal  Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı  Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği  Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği  Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hidrolojik döngü Anlatım, Soru-Cevap Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Gözenekli ortamın özellikleri Anlatım, Soru-Cevap Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 kirleticilerin yapısı-organik kirleticiler, organik kirleticileri belirlemede kullanılan genel parametreler Anlatım, Soru-Cevap Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Akifer sistemleri Anlatım, Soru-Cevap Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Yüzey-yeraltı suyu etkileşimi Anlatım, Soru-Cevap Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Remediasyon, günümüzde remediasyon mühendisliği uygulamaları Anlatım, Soru-Cevap Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 inorganik kirleticiler, ve bunları belirlemede kullanılan genel parametreler Anlatım, Soru-Cevap Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Yer Altı Suyu Arıtma Teknolojileri Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 metal kirleticiler ve radyoaktif kirleticiler Anlatım, Soru-Cevap Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Kirletici özellikleri, Yeraltı suyu gözlemi ve su kalitesi Anlatım, Soru-Cevap Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Toprak buhar ekstraksiyonu, Hava ile sıyırma Anlatım, Soru-Cevap Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Pompala arıt yöntemi, Biyoremediasyon ve fitoremediasyon Anlatım, Soru-Cevap Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Katılaştırma ve sabitleştirme, pasif reaktif bariyerler Anlatım, Soru-Cevap Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Yeraltı suyu arıtma teknolojilerinin dünyada yapılan başarılı örneklerinin incelenip tartışılması Anlatım, Soru-Cevap Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Arıtma teknolojilerinin Türkiye'deki örneklerinin incelenip tartışılması Anlatım, Soru-Cevap Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yer Altı Suyu Arıtma Teknolojileri Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yer Altı Suyu Arıtma Teknolojileri Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.11.2022 11:39