Genel Bilgi
Kod | CMS465 |
Ad | Yeraltı Suyu Arıtma Teknolojileri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. ESRA DENİZ GÜNER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. ESRA DENİZ GÜNER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin; sürdürülebilirlik ve çevre kavramlarının planlama ile bütünsel ilişkisini ve plancı ile planlamanın doğal değerleri koruma-kollamasındaki sorumluluğunu kavraması, sürdürülebilir planlamanın ilke ve yöntemleri konusunda bilgilenmesi.
Dersin İçeriği
Planlama ve çevre mevzuatını sürdürülebilirlik ilkeleri çerçevesinde değerlendirilmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İnternet ve makaleler
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler yeraltı suyunun özelliklerini tam olarak tanıdıktan sonra, dünyadaki ve ülkemizdeki yeraltı rezervlerinin değerlendirilmesi hakkında bilgiye sahip olacaktır |
ÖÇ02 | Öğrenciler yeraltı su kalitesi ve miktarı ile ilgili temel konuları öğreneceklerdir. |
ÖÇ03 | Çevre mevzuatlarında yeraltı suyunun yeri, önemi ve yönetimi hakkında bilgi |
ÖÇ04 | Avrupa Birliği ve Türkiyedeki yasal mevzuatlarla yeraltısuyu düzenlemeleri |
ÖÇ05 | Yeraltı suyunun arıtılmasında kullanılabilecek yöntemler hakkında ayrıntılı bilgi kazınımı |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hidrolojik döngü | Anlatım, Soru-Cevap Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Gözenekli ortamın özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | kirleticilerin yapısı-organik kirleticiler, organik kirleticileri belirlemede kullanılan genel parametreler | Anlatım, Soru-Cevap Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Akifer sistemleri | Anlatım, Soru-Cevap Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Yüzey-yeraltı suyu etkileşimi | Anlatım, Soru-Cevap Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Remediasyon, günümüzde remediasyon mühendisliği uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | inorganik kirleticiler, ve bunları belirlemede kullanılan genel parametreler | Anlatım, Soru-Cevap Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yer Altı Suyu Arıtma Teknolojileri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | metal kirleticiler ve radyoaktif kirleticiler | Anlatım, Soru-Cevap Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kirletici özellikleri, Yeraltı suyu gözlemi ve su kalitesi | Anlatım, Soru-Cevap Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Toprak buhar ekstraksiyonu, Hava ile sıyırma | Anlatım, Soru-Cevap Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Pompala arıt yöntemi, Biyoremediasyon ve fitoremediasyon | Anlatım, Soru-Cevap Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Katılaştırma ve sabitleştirme, pasif reaktif bariyerler | Anlatım, Soru-Cevap Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Yeraltı suyu arıtma teknolojilerinin dünyada yapılan başarılı örneklerinin incelenip tartışılması | Anlatım, Soru-Cevap Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Arıtma teknolojilerinin Türkiye'deki örneklerinin incelenip tartışılması | Anlatım, Soru-Cevap Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yer Altı Suyu Arıtma Teknolojileri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yer Altı Suyu Arıtma Teknolojileri | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |