Genel Bilgi
Kod | EEE120 |
Ad | General Chemistry |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TUNÇ TÜKEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. TUNÇ TÜKEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Açelya SEÇER (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, genel kimya bilgisi oluşturularak, mühendislik uygulamalarındaki yerini ve önemini anlaşılır kılmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste, madde özellikleri ve ölçümü, atomlar ve atom kuramı, kimyasal bileşikler, kimyasal tepkimeler, sulu çözelti tepkimelerine giriş, gazlar, termokimya, atmosfer gazları ve hidrojen, atomun electron yapısı, periyodik çizelge ve bazı atom özellikleri, kimyasal bağlar- temel kavramlar, kimyasal bağlar- bağ kuramları, sıvılar, katılar ve moleküller arası kuvvetler, çözeltiler ve fiziksel özellikleri anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Petrucci,Ralph H.;Harwood William S.; Herring F. Geoffrey. General Chemistry 1 Principles and Modern Applications
Notlar
Petrucci,Ralph H.;Harwood William S.; Herring F. Geoffrey. General Chemistry 1 Principles and Modern Applications
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Maddelerin genel özellikleri ve sınıflandırılması konularını kavrar |
ÖÇ02 | Birimler ve boyut analizi konularını kavrar. |
ÖÇ03 | Kimyada temel yasaları kavrar. |
ÖÇ04 | Maddenin tanecikli modelini öğrenir. |
ÖÇ05 | Modern atom teorisini kavrar |
ÖÇ06 | Kimyasal bağ ve maddelerin genel fiziksel özelliklerinin ilişkisini kavrar |
ÖÇ07 | Sıvıların genel özellikleri: viskoztie, yüzey gerilimi konularını kavrar |
ÖÇ08 | Katıların genel özelliklerini kavrar |
ÖÇ09 | Gazlerın genel özelliklerini kavrar |
ÖÇ10 | Termodinamik: 0. ve 1 .yasa, iş ve enerji kavramlarını öğrenir |
ÖÇ11 | Termodinamik : ikinci yasa ve entropi kavramlarını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve programlama bilgilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Maddenin özellikleri ve ölçümü, | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Atom ve Atom kuramı | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kimyasal bileşikler | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kimyasal tepkimeler | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Sulu Çözelti tepkimelerine giriş | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Gazlar | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Termokimya | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | kaynak inceleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Atomun elektron yapısı | kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Periyodik çizelge ve bazı atom özellikleri | kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kimyasal bağ I: Temel kavramlar | kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kimyasal bağ II : Bağ kuramları | kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sıvılar, katılar ve moleküller arası kuvvetler | kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Çözeltiler ve fiziksel özellikleri | kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Soru çözümü | kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | kaynak inceleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | kaynak inceleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |