Genel Bilgi
Kod | AE314 |
Ad | Uzmanlık Eğitimi Spor Dalı (Hentbol) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET BİLBEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET BİLBEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Hentbol Terminolojisi, Hentbolda Enerji Sistemleri, Oyuncu Pozisyonları ve Özellikleri, Grup Hücum ve Savunma Taktikleri, Kaleci Savunma Duruşları, Mini Hentbol, Sokak Hentbolu, Maç Analizi ve İstatistiksel Değerlendirme becerilerini kazandırmak.
Dersin İçeriği
Hentbol Terminolojisi, Hentbolda Enerji Sistemleri, Oyuncu Pozisyonları ve Özellikleri, Grup Hücum ve Savunma Taktikleri, Kaleci Savunma Duruşları, Mini Hentbol, Sokak Hentbolu, Maç Analizi ve İstatistiksel Değerlendirme
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
SEVİM Y. (2002).Hentbol Teknik- Taktik (4. Baskı). Nobel Yayınevi. ANKARA Çeliksoy M.A., Salman M.N. Hentbolu Temelleri Sayda Yayıncılık Bursa 2017 DORAK F. (1997) , Hentbol , Saray Tıp Kitapevleri, İZMİR.
Notlar
DORAK F. (1997) , Hentbol , Saray Tıp Kitapevleri, İZMİR.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hentbol terminolojisini öğrenir. |
ÖÇ02 | Hentbolda enerji sistemlerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Oyuncu pozisyonları ve özelliklerini öğrenir. |
ÖÇ04 | Grup hücum ve savunma taktiklerini uygulatabilir. |
ÖÇ05 | Mini hentbol, sokak hentbolunu öğrenir. |
ÖÇ06 | Maç analizi ve istatistiksel değerlendirmeyi öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hentbolda Enerji Sistemleri | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Oyuncu Pozisyonları ve Özellikleri | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Grup Hücum Taktikleri: (Piston Hareketi, Düz Dalma) | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Grup Hücum Taktikleri: (Çapraz Geçiş) | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Hentbolda Grup Hücum Taktikleri: (Perdeleme, Yuvarlanma) | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Grup Savunma Taktikleri: (Öne Çıkma/Emniyete Alma) | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Problem Çözme |
7 | Grup Savunma Taktikleri: (Eş Değiştirme/Eş Aktarma) | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Grup Savunma Taktikleri: (Çoklu Blok) | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Grup Savunma Taktikleri: (Perdeleme Yuvarlanmanın Savunulması) | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Kaleci Savunma Duruşları, Hızlı Hücum Başlatma | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Mini Hentbol | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Sokak Hentbolu | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Maç Analizi ve İstatistiksel Değerlendirme | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel Tekrar | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |