Genel Bilgi
Kod | AE332 |
Ad | Uzmanlık Eğitimi Spor Dalı (Aletli Cimnastik) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Aletli cimnastiğe özgü antrenman yöntemlerini teorik - uygulamalı kavrama
Dersin İçeriği
aletlere özğü antrenman planları yapabilme
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Artistik Cimnastik Öğretim Metotları Yrd.Doç.Dr. Sibel SUVEREN,Yrd.Doç.Dr.Salih SUVEREN Gazi yayınları.
Notlar
Türkiye Cimnastik Federasyonu Resmi Sitesi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilir. |
ÖÇ02 | Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanabilir. |
ÖÇ03 | Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklayabilir. |
ÖÇ04 | Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklayabilir. |
ÖÇ05 | Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alabilir ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirebilir. |
ÖÇ06 | Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
ÖÇ07 | Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapabilir. |
ÖÇ08 | Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlayabilir ve düzenleyebilir. |
ÖÇ09 | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklayabilir. |
ÖÇ10 | Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklayabilir. |
ÖÇ11 | Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planlarını hazırlayabilir. |
ÖÇ12 | Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlayabilir, yürütebilir ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Geri salto hareketin basamaklamalarını öğrenir ve uygular | salonun ve aletlerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Paralel aletinde bitirişler ve çıkışlar hakkında genel bilgiler | salonun ve aletlerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Paralel aletinde bitiriş salto hareketini uygular. | salonun ve aletlerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Paralelde amut, halkada amut hareketini analiz eder ve uygular. | salonun ve aletlerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Dengede geri köprü ve öne salto bitirişleri uygulayabilir. | salonun ve aletlerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Kulplu beygirde iki devirin analizini yapabilir ve uygulayabilir | salonun ve aletlerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Halkada düz tokat , hareketini uygulayabilir | salonun ve aletlerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Vize sınavı | Vize sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Asimetrik barda uzanma kipesi hareketini uygulayabilir | salonun ve aletlerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Barfikste ters mihfer hareketini analiz eder uygulayabilir | salonun ve aletlerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Asimetrikte ters mihfer hareketini analiz eder uygulayabilir | salonun ve aletlerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Trambolinde sıçramalar, saltolar burgular. Burgu teknikleri | salonun ve aletlerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Yerde burguları analiz edebilir ve uygulayabilir. | salonun ve aletlerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Atlama masasında burguları uygulayabilir. | salonun ve aletlerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Atlama masasında burgu hareketi yanlışlarının düzeltilmesi. | salonun ve aletlerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | final sınavı | final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | final sınavı | final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |