TBP311 Çayır Mera Amenajmanı

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBP311
Ad Çayır Mera Amenajmanı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. RÜŞTÜ HATİPOĞLU


Dersin Amacı

Çayır-mera kavramlarını, çayır-meraların sınıflandırılmasını, çayır-mera amenajmanının tanımını, diğer bili dalları ile ilişkilerini, doğru çayr ve mera kullanımprensiplerini öğrenir.

Dersin İçeriği

Çayır-Mera kavramlarının tanımı, sınıflandırılması, çayır-meraların fnksiyonları, çayır-mera amenajmanının tanımı ve diğer bilim dalları ile ilişkileri, doğru mera ve çayır kullanım prensipleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Tükel, T. ve Hatipoğlu, R. 1997. Çayır-Mera Amneajmanı. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Genel yayın No: 191 Ders Kitapları Yayın No: A-59

Notlar

Altın, M., Gökkuş, A., ve Koç, A. 2011. Çayır-ve Mera Yönetimi, Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Tarımsal Üretim ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, Ankara.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çayır ve mera kavramlarını bilir
ÖÇ02 Çayır ve mera ekosistemlerinin işlevlerini bilir
ÖÇ03 Ülkemizdeki çayır-mera kaynaklarını, bu kaynakların sorunlarını ve çözüm yollarını bilir
ÖÇ04 Sürdürülebilir mera kullanımının temel prensiplerini bilir
ÖÇ05 Sürdürülebilir çayır kullanımının temel prensiplerini bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar.
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çayır-meraların doğal kaynaklar içindeki yeri ve önemi; çayır ve meranın tanımı çayır ve meranın arazide tanıtılması Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Çayır ve meraların sınıflandırılması değişik çayır-mera tiplerinin arazide tanıtılması Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Ülkemizde çayır-mera kaynaklarının durumu Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Ülkemizde çayır-meraların sorunları, Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Ülkemiz çayır-meralarının sorunlarının çözümlenmesi için öneriler, Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Çayır-mera amnejmanının tanımı ve kapsamı, diğer bilim dalları ile ilişkileri. Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Çayır-mera bitkilerinde büyüme ve gelişme Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması ve bu konu hakkında ödev verilecektir Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çayır-meralarda biçme ve otlatmanın diğer ekosistem ögeleri üzerindeki etkileri Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Doğal vejetasyonun oluşması Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Vejetasyonun bozulması ve yeniden gelişimi Doğal vejetasyonun bozulma ve yeniden gelişiminin arazide gösterilmesi Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Meraların sürdürülebilir kullanım prensipleri: Uygun otlatma mevsimi ve uygun hayvan cinsi. Akdeniz Bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Meraların sürdürülebilir kullanım prensipleri: Üniform otlatma ve otlatma kapasitesi. Otlatma kapasitesi ile ilgili problem çözülmesi Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Otlatma sistemleri. Otlatma sistemleri ile ilgili problem çözülmesi Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Çayır ekosistemlerinin sürdürülebilir kullanım prensipleri. Akdeniz bölgesindeki çayırlarda bulunan bitki türlerinin arazide tanıtılması. Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS