Genel Bilgi
Kod | AB304 |
Ad | Sporda Beceri Öğrenimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DİLEK SEVİMLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. DİLEK SEVİMLİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenme sırasında organizmada oluşan psişik ve fizyolojik süreçlerle birlikte beceri ediniminin öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Öğrenme Süreci ve Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler, Beceri ve Beceri Türleri, Bireysel Ayrılıklar, Algılama ve Bellek, Motor Öğrenme Kuramları, Feedback ve Performanstaki Önemi, Reaksiyon Zamanı ve Karar Verme Mekanizması, Hız ve Doğruluk, Motor Kontrol ve Motor Programlar, Alıştırma ve Alıştırma Stratejileri, Transfer, Beceri Öğreniminde Motivasyon, Genel Tekrar konuları işlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Motor Öğrenme ve performans Richard Schmidt, Weisberg, Çeviri Ziya Koruç
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, Motor öğrenme ile ilgili temel kavramları açıklar |
ÖÇ02 | Öğrenme Süreci ve Öğrenmeyi Etkileyen Faktörleri bilir |
ÖÇ03 | Öğrenci,Öğrenme çeşitleri ve teorileri sınıflar, |
ÖÇ04 | Öğrenci, hareket planlamasını bilir tasarlar ve uygular |
ÖÇ05 | Öğrenci, bireysel Yetenek gruplarını açıklar |
ÖÇ06 | Öğrenci,Yetenek gruplarını ve çeşitlerini açıklar |
ÖÇ07 | Öğrenci, Motor Kontrol Teorilerini basamak teorisini açıklar |
ÖÇ08 | Öğrenci, hareketin kontrolü ve hataların analizini açıklar |
ÖÇ09 | Vize sınavı yapılacak |
ÖÇ10 | hata Tespiti ve hataların analizini açıklar |
ÖÇ11 | Öğrenci,Hareketin kontrolü; hata Tespiti ve hataların analizini açıklar |
ÖÇ12 | Öğrenci,içsel ve dşsal geribildirim çeşitlerini açıklar |
ÖÇ13 | Öğrenci, Geri bildirim çeşitlerini açıklar |
ÖÇ14 | Öğrenci,Amatör ve Profesyonel sporcularda geri bildirim çeşitlerini uygular |
ÖÇ15 | Öğrenci,Motor Öğrenmede; bilişsel aşama, özerk aşama, ve otonom aşamayı açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Beceri Öğrenme; tanımlar ve Motor davranış | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Öğrenme çeşitleri ve teorileri sınıflama, hareket planlaması | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Motor davranış ve öğrenme. 2 boyutlu ve çok boyutlu sistemler yaklaşımı | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Sporda Motor Kontrol Teorileri | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Motorsal Becerilerin evreleri ve sınıflaması (Gentile ve Postner) | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Alıştırmaların Organizasyonu ve Programlanması | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
7 | Materyal ve mental yardımcılar (Bellek-hatırlama-dikkat) | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Beden eğitimi ve sporda Geri bildirim çeşitleri (Amatör ve Profesyonel sporcularda) | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Bireysel Ayrılıklar, Algılama ve Bellek, Motor Öğrenme Kuramları | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Beden eğitimi ve sporda dikkat ve dikkati etkileyen faktörler | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Motor öğrenme safhasında hataların düzeltilmesi. | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Alıştırma ve Alıştırma Stratejileri, Transfer, | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Motor öğrenmede Bireysel faktörler ve bellek çesitleri | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Beceri Öğreniminde Motivasyon, | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | SINAV | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | SINAV | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |