Genel Bilgi
Kod | BBP317 |
Ad | Örtü Altı Yetiştiriciliği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MERAL INCESU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MERAL INCESU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Bekir Bülent ARPACI (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Örtüaltı yetiştiriciliği sistemlerinin tanıtılması, örtüaltı yetiştiriciliği prensiplerinin öğretilmesi tanımlar.
Dersin İçeriği
Farklı örtüaltı sistemlerinin tanımlanması ve birbirlerinden ayırt edilmesi, sera kurulumuna etkili olan ekolojik, ekonomik ve sosyal faktörler, sera kurulmasında etkili teknik faktörler, serada sebze yetiştiriciliğinin genel prensipleri (bitki dikim yoğunluğu, budama ve askıya alma, tozlanma ve döllenmeye yardım, sulama, gübreleme ve hasat)
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yoktur
Kaynaklar
Örtü Altı Yetiştiriciliği
Notlar
konuyla ilgili literatürler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farklı örtüaltı sistemlerini tanır ve ayrımlar |
ÖÇ02 | Sera kurarken etkili olan ekolojik ve sosyal faktörleri öğrenir |
ÖÇ03 | Seraların yapısal özelliklerini bilir ve tanımlar |
ÖÇ04 | Seralarda bitki yetiştirme prensiplerini genel olarak öğrenir |
ÖÇ05 | Meyvecilikte örtüaltına almanın meyvelerde erkencilik ve kaliteye katkılarını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Örtüaltı yetiştiriciliğinin tanımının yapılması, tarımda bitkisel üretimde ayrılan farklı yanları, sağladığı faydalar | Önerilen kaynakları ve ders notlarına derse gelmeden önce hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Örtüaltında bitki yetiştirme sistemlerinin sınıflandırılması | Önerilen kaynakları ve ders notlarına derse gelmeden önce hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Örtüaltı tarımının tarihçesi, Türkiye ve dünyada örtüaltı tarımının genel durumu (istatistikler). | Önerilen kaynakları ve ders notlarına derse gelmeden önce hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Seraların sınıflandırılması | Önerilen kaynakları ve ders notlarına derse gelmeden önce hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Seraların sınıflandırılması hakkında genel bilgiler | Önerilen kaynakları ve ders notlarına derse gelmeden önce hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Seraların sınıflandırılması neye göre yapılır | Önerilen kaynakları ve ders notlarına derse gelmeden önce hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Seranın kurulumunda etkili teknik faktörler. | Önerilen kaynakları ve ders notlarına derse gelmeden önce hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Bu haftaya kadar incelenen konuları önerilen kaynakları ve ders notlarından çalışarak sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Serada meyveciliğin ekonomik önemi, meyvelerin ekolojik istekleri | Önerilen kaynakları ve ders notlarına derse gelmeden önce hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Sera meyvelerinde döllenme biyolojisi ve erkencilik | Önerilen kaynakları ve ders notlarına derse gelmeden önce hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Serada kültürel uygulamalar, hasat ve hasat kriterleri | Önerilen kaynakları ve ders notlarına derse gelmeden önce hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Serada muz yetiştiriciliği | Önerilen kaynakları ve ders notlarına derse gelmeden önce hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Örtü altında çilek yetiştiriciliği | Önerilen kaynakları ve ders notlarına derse gelmeden önce hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Örtü altında ahududu ve böğürtlen yetiştiriciliği | Önerilen kaynakları ve ders notlarına derse gelmeden önce hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Örtü altında sert ve yumuşak çekirdekli meyve türleri yetiştiriciliği (kiraz, erik, elma) | Önerilen kaynakları ve ders notlarına derse gelmeden önce hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem boyunca incelenen konuları önerilen kaynakları ve ders notlarından çalışarak sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem boyunca incelenen konuları önerilen kaynakları ve ders notlarından çalışarak sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |