Genel Bilgi
Kod | AY362 |
Ad | Spor Biyomekaniği I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
BİYOMEKANİK KAVRAMLAR İLE SPORTİF HAREKETLERİN İLİŞKİSİNİ KURABİLME, SPORDA KULLANILAN HAREKETLERİN MEKANİK AÇIDAN PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİNİ YAPABİLME BECERİSİ KAZANMA
Dersin İçeriği
SPORDA KULLANILAN HAREKETLERİN MEKANİK AÇIDAN PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ İÇİN GEREKLİ KAVRAMLAR YOL, HIZ, SÜRAT, İÇ VE DIŞ KUVVETLER VE BU KAVRAMLARIN SPORTİF PERFORMANSA ETKİLERİ
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Spor Biyomekaniği Serap İnal
Notlar
Spor Biyomekaniği Yazar Serap İnal
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | PROGRAM İÇERİĞİNİN AÇIKLANMASI |
ÖÇ02 | BİYOMEKANİĞİN TEMEL KAVRAMLARI VE TANIMLAR |
ÖÇ03 | İNSAN HAREKETLERİNİN İNCELENMESİ |
ÖÇ04 | YOL, UZAKLIK, HIZ VE İVMELENME |
ÖÇ05 | AĞIRLIK, KÜTLE, EYLEMSİZLIK VE MOMENTUM |
ÖÇ06 | KUVVET VE ETKİLERİ |
ÖÇ07 | KUVVET VE ETKİLERİ-DIŞ KUVVETLER |
ÖÇ08 | ARA SINAV |
ÖÇ09 | KUVVET VE ETKİLERİ-İÇ KUVVETLER |
ÖÇ10 | İÇ KUVVETLER |
ÖÇ11 | KOORDİNAT SİSTEMLERİ VE DENGE |
ÖÇ12 | HAREKET KALDIRAÇ SİSTEMLERİ VE EKLEM YAPILARI |
ÖÇ13 | KUVVET ÇİFTİ |
ÖÇ14 | KUVVET ÇİFTİ VE EGZANTRİK KUVVET |
ÖÇ15 | GENEL TEKRAR |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | PROGRAM İÇERİĞİNİN AÇIKLANMASI | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | BİYOMEKANİĞİN TEMEL KAVRAMLARI VE TANIMLAR | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İNSAN HAREKETLERİNİN İNCELENMESİ | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | YOL, UZAKLIK, HIZ VE İVMELENME | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | AĞIRLIK, KÜTLE, EYLEMSİZLIK VE MOMENTUM | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | KUVVET VE ETKİLERİ | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | KUVVET VE ETKİLERİ-DIŞ KUVVETLER | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | İÇ KUVVETLER | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | KUVVET VE ETKİLERİ-İÇ KUVVETLER | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | KOORDİNAT SİSTEMLERİ VE DENGE | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | HAREKET KALDIRAÇ SİSTEMLERİ VE EKLEM YAPILARI | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | KUVVET ÇİFTİ | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | KUVVET ÇİFTİ VE EGZANTRİK KUVVET | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | GENEL TEKRAR | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |