Genel Bilgi
Kod | TEP319 |
Ad | Tarımsal Değer Biçme ve Bilirkişilik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi UFUK GÜLTEKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi UFUK GÜLTEKİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tarımsal mal ve haklara değer biçme yöntemlerini öğrenir, uygular ve bilirkişilik raporlarını hazırlayabilir
Dersin İçeriği
Tarım işletmelerine, tarım arazilerine ve bunlara bağlı haklar ve diğer tarımsal mallara değer biçmede kullanılan yöntemlerin uygulamalı örneklerle öğretilmesi, tarımsal mal ve haklara değer biçme kapsamındaki bilirkişilik konularının özetlenerek, bilirkişik raporlarının hazırlanması konusunda öğrencilere bilgi vermek ve uygulama yaptırmak.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Mülayim, Z., G., 2008. Tarımsal Değer Biçme ve Bilirkişilik. Yetkin Yayınları. ISBN: 9789754640540. Ankara
Notlar
Ders notları ve slaytlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarımsal mal ve haklara değer biçer |
ÖÇ02 | Tarımsal değer biçme kapsamında bilirkişi raporları hazırlar |
ÖÇ03 | Tarımsal değer biçme yöntemlerini açıklar |
ÖÇ04 | Arazi değerini hesaplar |
ÖÇ05 | Tarımsal ürün zararının değerini belirler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarımsal değer biçmenin konusu ve kapsamı | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Değer biçmeye konu olan mallar ve hakla | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Fiyat endekslerinin kullanılması, faiz ve ortalama formüllerinin kullanılması. Paranın zaman değeri | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Değer biçme yöntemleri | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Değer biçme yöntemleri (devam) | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Tek yıllık ürünlerle kaplı tarım arazilerine değer biçilmesi | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Meyve bahçelerine değer biçilmesi | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Meyve bahçelerine değer biçilmesi (devam) | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Meyve bahçelerinin ekonomik ömürlerinin tespit edilmesi | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Tarım işletmelerinin geneline değer biçilmesi | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Tarım işletmelerinin geneline değer biçilmesi (devam) | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Bilirkişinin tanımı, önemi, sorumluluğu ve mevzuatı | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Ziraat Mühendislerinin karşılaştıkları bilirkişilik konuları. Bilirkişilik raporlarının hazırlanması | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Bilirkişilik raporlarının hazırlanması | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |