Genel Bilgi
Kod | MV159 |
Ad | Yönlendirilmiş Çalışma I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. RESUL TELLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. RESUL TELLİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrenciye araştırma yapma yeterliklerini kazandırma, öğrencinin eksik olan yönlerini tamamlama, eksikliğini hissettiği ve merak ettiği alanlarda araştırma yapmasını sağlama, rapor hazırlama ve sunma yeteneği kazandırma, grup çalışması ile özgün bir çalışmayı planlama, yazma ve proje hazırlama becerilerini geliştirmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Öğrencinin araştırma yapmasını sağlama, rapor hazırlama ve sunma yeteneği kazandırma, grup çalışması ile özgün bir çalışmayı planlama, yazma ve proje hazırlama becerilerini geliştirme.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Yönlendirilmiş Çalışma Ders Notları
Notlar
Yönlendirilmiş Çalışma Yazım Klavuzu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırma yapacağı konuyu seçer, seçilen konu üzerinde yorum yapar |
ÖÇ02 | Araştırma konusu ile ilgili kaynak taraması yapar |
ÖÇ03 | Araştırma yaparak ilgi duyduğu bir konuyu analiz eder |
ÖÇ04 | Bir raporu etkili bir şekilde yazabilir |
ÖÇ05 | Grup çalışması yapmanın ve grupta yer almanın önemini kavrar |
ÖÇ06 | Edindiği bilgileri veya hazırladığı projeyi istenilen formatta yazılı olarak rapor yapar |
ÖÇ07 | Alanla ilgili temel bilgilerde derinleşir |
ÖÇ08 | Rapor yazımında şekil ve imla kurallarına uygun yazmanın önemini kavrar |
ÖÇ09 | Bilgi kaynakları ve bilgiye ulaşma yollarını açıklar. |
ÖÇ10 | Muhasebe mesleğine yönelik bir probleme çözüm üretmenin önemini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal adalet, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliğinin konularının önemini kavrar. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekonomik işlemleri analiz eder. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı sektörlerdeki işletmelerin (ticaret, banka, vergi, sigorta vb.) muhasebe uygulamalarını ve ilgili yasal düzenlemelerini izleyebilme yeteneğine sahip olur. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel muhasebe işlemlerini paket program aracılığıyla yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birlikte çalışmaya yatkın olur. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin organizasyonel yapılarını analiz eder. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik değerlerini gözetir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili temel mesleki yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe ile ilgili gerekli sayısal işlemleri yapar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Muhasebe ile ilgili süreçleri yönetir. | |
PÖÇ12 | Belirsiz | Değişen koşullara göre kendini yenileme bilincinin önemini kavrar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, öğrenme çıktıları, önemi ve ölçme metodu hakkında bilgilendirme | Sektördeki firmalarla görüşülmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Örnek projelerin tanıtımı | Sektördeki firmalarla görüşülmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Proje yazma kuralları | Sektördeki firmalarla görüşülmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Proje taslağı hazırlama | Sektördeki firmalarla görüşülmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Proje taslağı sunumu | Sektördeki firmalarla görüşülmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Proje uygulamasına hazırlık | Sektördeki firmalarla görüşülmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Bilimsel Araştırma Metodlarına ait açıklama | Sektördeki firmalarla görüşülmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Danışman değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Projelerin son değerlendirilmesi | Sektördeki firmalarla görüşülmesi | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
10 | Proje raporlarının hazırlanması | Sektördeki firmalarla görüşülmesi | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
11 | Proje uygulamalarının gruplara ayrılması | Sektördeki firmalarla görüşülmesi | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
12 | Grup I Proje sunumları | Sektördeki firmalarla görüşülmesi | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
13 | Grup II Proje sunumları | Sektördeki firmalarla görüşülmesi | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
14 | Grup III Proje sunumları | Sektördeki firmalarla görüşülmesi | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
15 | Grup IV Proje sunumları | Sektördeki firmalarla görüşülmesi | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Danışman değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Danışman değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |