TBP223 Coğrafi Bilgi Sistemleri

5 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBP223
Ad Coğrafi Bilgi Sistemleri
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET EREN ÖZTEKİN


Dersin Amacı

Temel bilgisayar kullanım kabiliyetinin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

CBS nedir. Kullanım alanları nelerdir. CBS de kullanılan temel programlar nelerdir

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Coğrafi Bilgi Sistemleri Ders Notu

Notlar

Anadolu Universitesi Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 CBS nin önemi ve kullanım alanlarını öğrenir
ÖÇ02 CBS oluşturan kavramları öğrenir
ÖÇ03 CBS de veri kaynaklarını öğrenir
ÖÇ04 CBS de kullanılan temel programları öğrenir, arcgis
ÖÇ05 CBS de kullanılan temel programları öğrenir, erdas
ÖÇ06 CBS ye veri Girişinin nasıl yapıldığını öğrenir
ÖÇ07 Konumsal Veriler nelerdir, Konumsal Verilerin Bilgisayar Ortamına Aktarılmasını öğrenir
ÖÇ08 GPS kullanımını öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar.
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 CBS nedir liteatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 CBS yi oluşturan kavramlar liteatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 CBS kullanım alanları nelerdir 1 liteatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 CBS kullanım alanları nelerdir 2 liteatür çalışması ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 CBS verileri kaynakları ve kaynak cinsleri 1 liteatür çalışması ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 CBS verileri kaynakları ve kaynak cinsleri 2 liteatür çalışması ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 CBS de analiz türleri liteatür çalışması ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav vize Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 CBS ye veri Girişi 1 liteatür çalışması ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 CBS ye veri Girişi 2 liteatür çalışması ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Konumsal Veriler nelerdir, Konumsal Verilerin Bilgisayar Ortamına Aktarılması 1 liteatür çalışması ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Konumsal Veriler nelerdir,, Konumsal Verilerin Bilgisayar Ortamına Aktarılması 2 liteatür çalışması ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Veri Toplama Yöntemleri liteatür çalışması ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 GPS nedir liteatür çalışması ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Arazide GPS kullanımı Arazide eğitim Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları final Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları final Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 116
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,64
AKTS 5 AKTS