Genel Bilgi
Kod | MV263 |
Ad | Mezuniyet Çalışması I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ORHAN CENGİZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ORHAN CENGİZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. RESUL TELLİ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, bir öğretim elemanının danışmanlığı altında öğrencilerin bir araştırmayı planlaması, yürütmesi, sonuçlandırması ve bilimsel yazım kurallarına uygun bir rapor halinde getirme becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Öğrencinin ilgi alanına göre araştırma konusunu belirlenmesi, uygulamaların gerçekleştirilmesi ve denemenin yürütülmesi, sonuçların istatistiksel olarak değerlendirilmesi ve araştırmanın bir rapor halinde yazılması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Dersin koordinatörü tarafından hazırlanan notlar
Notlar
Dersin koordinatörü tarafından hazırlanan notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dersin amacı çerçevesinde literatür taraması yapar. |
ÖÇ02 | Belirlenecek konunun ekonomik önemini açıklar. |
ÖÇ03 | Sektör ile iş birliğini geliştirecek becerileri artar. |
ÖÇ04 | Belirlenen konunun yürütülmesi aşamalarını açıklar. |
ÖÇ05 | Etkili rapor hazırlama tekniklerini bilir. |
ÖÇ06 | Raporları etkin biçimde sunulma becerisi kazanır. |
ÖÇ07 | Hazırlanan raporun katma değerini ve kısıtlarını açıklar. |
ÖÇ08 | Farklı sektörlerle iş birliği çerçevesinde teorik bilgilerin pratik alana yansıması sürecini analiz edebilme becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal adalet, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliğinin konularının önemini kavrar. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekonomik işlemleri analiz eder. | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı sektörlerdeki işletmelerin (ticaret, banka, vergi, sigorta vb.) muhasebe uygulamalarını ve ilgili yasal düzenlemelerini izleyebilme yeteneğine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel muhasebe işlemlerini paket program aracılığıyla yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birlikte çalışmaya yatkın olur. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin organizasyonel yapılarını analiz eder. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik değerlerini gözetir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili temel mesleki yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe ile ilgili gerekli sayısal işlemleri yapar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Muhasebe ile ilgili süreçleri yönetir. | 3 |
PÖÇ12 | Belirsiz | Değişen koşullara göre kendini yenileme bilincinin önemini kavrar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacının ve kapsamının belirlenmesi | Literatür taraması ve çalışmanın yürütülmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Belirlenen konu hakkında ön araştırmaların yapılması | Literatür taraması ve çalışmanın yürütülmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Tartışma |
3 | Önceki çalışmaların derlenmesi | Literatür taraması ve çalışmanın yürütülmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Yapılacak çalışmanın katkısının belirlenmesi | Literatür taraması ve çalışmanın yürütülmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Kaynakların temini süreci | Literatür taraması ve çalışmanın yürütülmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yüz yüze görüşmeler için ön hazırlıkların yapılması | Gerekli araştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Alternatif iş yerleri ile görüşülmesi | Gerekli araştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Yapılacak çalışmanın ekonomik öneminin araştırılması | Literatür taraması ve çalışmanın yürütülmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | Günümüz işletme yapılarının tanıtılması | Literatür taraması ve çalışmanın yürütülmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Günümüz işletme yapılarının karşılaştırılması | Literatür taraması ve çalışmanın yürütülmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
12 | İşletmelerde rekabet kültürünün öğrenilmesi | Literatür taraması ve çalışmanın yürütülmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Teknoloji ve rekabet ilişkisi | Literatür taraması ve çalışmanın yürütülmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Örnek işletme kurma sürecinin açıklanması I | Literatür taraması ve çalışmanın yürütülmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Örnek işletme kurma sürecinin açıklanması II | Literatür taraması ve çalışmanın yürütülmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |