Genel Bilgi
Kod | MV-248 |
Ad | Türkiye Ekonomisi ve Avrupa Birliği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. RESUL TELLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. RESUL TELLİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Türkiye ekonomisine ilişkin makro ekonomik göstergeleri izleyebilmek, Avrupa Birliği (AB) ve kurumlarını kavramak
Dersin İçeriği
Türkiye'nin temel ekonomik göstergeleri, dış ticaretin Türkiye ekonomisindeki yeri ve önemi, Avrupa Birliği, Türkiye-AB ilişkileri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Resul TELLİ. Türkiye Ekonomisi ve AB Ders Kitabı. 2016
Notlar
Türkiye Ekonomisi ve Avrupa Birliği ile ilgili diğer ders kitapları ve internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiye ekonomisine ilişkin makro ekonomik göstergeleri analiz edebilir. |
ÖÇ02 | Türkiye ekonomisinin sektörel analizini yapar. |
ÖÇ03 | Türkiye’de dış ticaretinin genel yapısına ilişkin temel bilgileri sıralayabilir. |
ÖÇ04 | Avrupa Birliğinin tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | AB ekonomisine ilişkin makro ekonomik göstergeleri analiz edebilir. |
ÖÇ06 | AB kurumlarının yapısını tanımlayabilir. |
ÖÇ07 | Türkiye ve AB ilişkilerinin ekonomik yönlerini değerlendirebilir. |
ÖÇ08 | Türkiye ile AB ülkeleri arasındaki dış ticaretin önemini kavrar. |
ÖÇ09 | AB ile Türkiye'yi iktisadi-sosyal ve kültürel açıdan analiz eder. |
ÖÇ10 | Türkiye'nin AB üyelik sürecinde atılması gereken iktisadi adımlar hakkında fikir sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal adalet, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliğinin konularının önemini kavrar. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekonomik işlemleri analiz eder. | 1 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı sektörlerdeki işletmelerin (ticaret, banka, vergi, sigorta vb.) muhasebe uygulamalarını ve ilgili yasal düzenlemelerini izleyebilme yeteneğine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel muhasebe işlemlerini paket program aracılığıyla yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birlikte çalışmaya yatkın olur. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin organizasyonel yapılarını analiz eder. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik değerlerini gözetir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili temel mesleki yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe ile ilgili gerekli sayısal işlemleri yapar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Muhasebe ile ilgili süreçleri yönetir. | |
PÖÇ12 | Belirsiz | Değişen koşullara göre kendini yenileme bilincinin önemini kavrar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin Amacı-İçeriği-Öğrenme Kazanımları ve Program Çıktıları ile İlişkisi Hakkında Bilgilendirme/Türkiye Ekonomisinin Genel Yapısı | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Türkiye Ekonomisinin Sosyo Ekonomik Göstergeleri | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Büyüme Hızı | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
4 | Türkiye Ekonomisinin Sektörel Analizi | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Sanayi Sektörü | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Tarım Sektörü | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Türkiye'nin Dış Ticaretinin Genel Yapısı | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders Kitabı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Avrupa Birliği | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
10 | AB nin Tarihi Gelişimi | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Avrupa Birliği Genişleme Süreci | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Avrupa Birliği Kurumları ve Birliğin Kurumsal Yapısı | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Avrupa Birliği Ortak Politikaları | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Türkiye AB İlişkileri | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Türkiye AB İlişkilerinin Sosyal ve Ekonomik Boyutları ve Gümrük Birliği | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Kitabı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Kitabı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |