TBP218 Bitkisel Üretim Sis. ve Organik Tarım

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBP218
Ad Bitkisel Üretim Sis. ve Organik Tarım
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. VEYİS TANSI
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. VEYİS TANSI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. TACETTİN YAĞBASANLAR (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Türkiyenin tarımsal kaynak potansiyeli, tarla bitkileri üretim sistemleri, kuru tarım sisteminde toprak işleme, gübreleme ve bakım işleri, sulu ve nemli tarım, organik tarımın tanımı organik tarım mevzuatı dünyada ve Türkiye organik tarım büyüklükleri organik tarım prensipleri araçları : Ekim nöbetinin önemi ve kuru tarımda ekim nöbeti, yeşil gübreleme biyolojik çeşitlilik, birlikte üretim, doğal bitki besleme ve zararlı mücadelesi. Organik tarım kavramı ve organik tarımın nitelikleri. Türkiye de ve dünyada organik tarım hareketlerini kavrar

Dersin İçeriği

Türkiyede ekolojik bölgeler ve tarım sistemi, kuru tarım sistemi,kuru tarımda toprak İşleme ve nadas, kuru tarımda ekim, gübreleme ve bakım, sulu tarım sistemi, sulu tarımda toprak İşleme, ekim, gübreleme ve bakım İşleri, sulu tarımda ekim nöbeti, organik tarımın tanımı organik tarım mevzuatı dünya da ve Türkiye organik tarım büyüklükleri organik tarım prensipleri araçları : Ekim nöbetinin önemi ve kuru tarımda ekim nöbeti, yeşil gübreleme biyolojik çeşitlilik, birlikte üretim, doğal bitki besleme ve zararlı mücadelesi. Organik tarım kavramı ve organik tarımın nitelikleri. Türkiye de ve dünyada organik tarım hareketleri

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Lampkin N (2001).Organik tarım. Organik tarım el kitabı : sertifikalı bir organik çiftliği başlatmak ve işletmek için kapsamlı bir rehber Biyolojik hayvancılık : organik tarıma bilimsel bir yaklaşım 352 s. Hansen, Ann Larkin The organic farming manual : a comprehensive guide to starting and running a certified organic farm x, 437 p.

Notlar

Organik-Ürün-Üretimine-Genel Bakış https://s3.wp.wsu.edu/uploads/sites/2073/2014/09/Organic-Crop-Production-Overview.pdf


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Organik Tarımın gereği ve önemi
ÖÇ02 Organik Tarımın prensipleri
ÖÇ03 Dünyada ve Türkiyede Organik tarım İstatistikleri
ÖÇ04 Organik tarımın araçları, Ekim Nöbeti Birlikte Üretim yeşil Gübreleme Anız Amenajmanı


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar.
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı ders İçeriğinin tartışılması Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
2 Organik tarımın tarihçesi, öncüleri Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
3 Organik tarımın ekonomik büyüklükleri; Dünya Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
4 Organik tarımın ekonomik büyüklükleri; Türkiye Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
5 Organik tarımın prensipleri; biyolojik çeşitlilik, İşletmelerin birleştirilmesi veya bütünleştirilmesi Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
6 Organik tarımın prensipleri; sürdürülebilirlik, doğal bitki besleme, doğal zararlı amenajmanı Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
7 Organik tarımın araçları; ekim nöbeti Yeşil gübreleme ve örtü bitkisi tarımı, birlikte üretim ve arkadaş bitki ile beraber yetiştirme, gübreleme ve kompost, malç yapma kayıt tutma Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
8 Ara Sınav sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tarla bitkilerinde hasat sonrası üründen numune alma ve etiketleme özelliklerinin standardizasyonu Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
10 Türkiyede tarımsal kaynak potansiyeli Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
11 Türkiyede ekolojik bölgeler ve tarım sistemi Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
12 Bitkisel üretim sistemleri ve bu konu hakkında ödev verilecektir Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
13 Kuru tarım sisteminde toprak işleme ve nadas Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
14 Kuru tarım sisteminde gübreleme ve ekim Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
15 Sulu tarım sistemi Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.02.2023 01:24