Genel Bilgi
Kod | TBP228 |
Ad | Tarım Tarihi ve Deontolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İBRAHİM ORTAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. İBRAHİM ORTAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı genel GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE insanın tarım ile olan ilişkileri ve tarımdaki gelişmelerin insan yaşamına etkileri günümüzdeki yapısı ile bir bütünlük içinde felsefi boyutta öğrenciler ile tartışmak ve öğrencilerin çalıştıkları konunun insanlık için önemini kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Geçmişten günümüze insanın tarihi süreçte besin temin etme temeline dayalı gelişmesi ve uygarlıkların farklılaşması işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Tarım Tarihi ve Deontoloji ders notu
Notlar
ilgili diğer notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarım tarihi ve uygarlıkların başlangıcı hakkında bilgi edinir, eski Uygarlıklarda Tarımın yerini kavrar ve tarımın geçirdiği aşamalar hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Yakın tarihte yaşanan tarımsal gelişmeleri kavramanın yanı sıra, osmanlı dönemindeki tarımsal üretim sistemini öğrenir ve sanayi devriminin tarıma etkilerini kavrar |
ÖÇ03 | Cumhuriyet Döneminde Tarım ve Atatürkün Tarım Bilimine Katkılarını kavrar, Ziraat Mühendislerinin Mesleki Örgütlerinin önemini kavrar ve Ahlak, Etik Ve Deontoloji Kavramlarını kavrar |
ÖÇ04 | Ziraat Mühendisliği Kapsamı ve ilgili mevzuatı öğrenir, Gıda Güvenliği Ve Güvenirliği Ve Biyoteknolojinin Etik Yönünü kavrar, Çevre Etiğini kavrar, Tarımda Bilimsel Araştırma Etiği kavram ve içeriğini öğrenir ve Sürdürülebilir tarımı kktemelden kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İnsanin İlk Tarımsal İşlevi Ve Uygarlıkların Gelişimi | Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İnşalığın Toprakla Tanışması, Geçirdiği Evrim ve Aşamalar | Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Eski Uygarlıklarda Tarım | Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yakın Tarihimizde Tarım | Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Sanayi Devriminin Tarıma Etkileri | Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Osmanlıdan Günümüze Tarım Tarihi | Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Cumhuriyet Döneminde Tarım ve Atatürkün Tarım Bilimine Katkıları | Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ahlak, Etik Ve Deontoloji Kavramlar, Etiğin Sınıflandırılması Ve Etik Kuramları | Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Ziraat Mühendislerinin Mesleki Örgütleri | Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Ziraat Mühendisliğinin Tanımı, Kapsamı Ve İlgili Mevzuat | Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Gıda Güvenliği Ve Güvenirliği Ve Biyoteknolojinin Etik Yönü | Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Çevre Etiği | Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Tarımda Bilimsel Araştırma Etiği | Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Sürdürülebilir Tarım Ve Girdi Kullanımının Yaratacağı Etkiler | Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |