Genel Bilgi
Kod | TBP314 |
Ad | Tarım ve Çevre |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. VEYİS TANSI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. VEYİS TANSI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Recep İrfan NAZLI (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Çevre sorunlarına neden olan unsurlar açıklanacak, doğal kaynakların aşırı tüketilmesinin nedenleri üzerinde durulacaktır. Tarımsal üretim üzerine olumsuz etkide bulunan iklim değişiminin boyutları nedenleri açıklanacaktır.
Dersin İçeriği
İklim değişikliğinin neden olduğu sorunların tarıma olan olumsuz etkilerini ve tarımsal üretim uygulamalarının çevre kirliliğine neden olan unsurları ve sürdürülebilir tarım teknikleri açıklamaktır.
Dersin Ön Koşulu
Önkoşul yok
Kaynaklar
İklim değişikliği ve küresel ürün verimliliği • 2000
Notlar
Büyük Menderes Havzası 3. Tarım ve Çevre Sempozyumu, 2-4 Eylül 1998, Söke, Aydın 288 s.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarım ve Çevre Etkileşimi kavramlarına Giriş |
ÖÇ02 | Sera Gazları ve Kaynakları |
ÖÇ03 | Yerel ve Küresel Ölçekte Gelecekteki İklim Değişimi |
ÖÇ04 | Bitkisel Verimlilik Tepkileri Anlamak |
ÖÇ05 | İklim Değişimine çayır meraların Tepkileri |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ders içeriğinin tartışılması | Ders notunun ilgili bölümleri ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | İklim değişimi ve küresel bitkisel verimliliğe bir bakış | Ders notunun ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | İklim değişimleri; inceleme metotları | Ders notunun ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Geçmiş iklim değişimleri; sera gazlarının Rolü, | Ders notunun ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Gelecek iklim değişimi, iklim modellerinin tanımlanması | Ders notunun ilgili bölümleri ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Sera gazları salımına tarımın katkıları ve geriletme seçenekleri ve bu konu hakkında ödev verilecektir | Ders notunun ilgili bölümleri ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | İklim değişimine yol açan etmenlerin interaktif etkileri; ozon, ultraviyole, sülfürdioksit karbondioksit | Ders notunun ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İklim değişimine bitki ekosistemlerinin tepkisi: Tahıllar: Buğday | Ders notunun ilgili bölümleri ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | İklim değişimine bitki ekosistemlerinin tepkisi: Yem bitkileri ve çayır meralar. | Ders notunun ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Ara sınav | Ara sınava kadar işlenmiş konuları kaynak kitaptan ve verilen sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | İklim değişimine bitki ekosistemlerinin tepkisi: Endüstri bitkileri: Pamuk, | Ders notunun ilgili bölümleri ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | İklim değişimine bitki ekosistemlerinin tepkisi: Endüstri bitkileri, Kök ve Yumru Bitkileri | Ders notunun ilgili bölümleri ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | İklim değişimine bitki ekosistemlerinin tepkisi: : Sebzeler | Ders notunun ilgili bölümleri ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Sera gazı emisyonları, Türkiye ve diğer ülkeler arasında karşılaştırma | Ders notunun ilgili bölümleri ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |