TBP318 Tarla Ürünleri Muh. Tek.ve Stand.

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBP318
Ad Tarla Ürünleri Muh. Tek.ve Stand.
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. LEYLA SEZEN TANSI


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencinin tarla bitkileri ürünlerinde kalite için standardizasyonu belirleyen özellikler ve tayin yöntemleri ile ürün muhafaza koşullarını kavrar

Dersin İçeriği

Tarla bitkileri standardizasyonunda değerlendirilen ürün ve tanımı, ürünün kalite özellikleri ve etkileyen unsurlar, kalitede standardizasyonun özellikleri ve standardizasyonu belirlemede kullanılan analiz yöntemleri, ambalajlama, etiketleme, depolama, , depo tipleri ve depolama süresi. Tarla bitkileri ürünlerinde TSE, Türk standartları, HACCP, standardizasyonun iyileştirilmesi için yapılması gerekenler

Dersin Ön Koşulu

ön koşul yok

Kaynaklar

-Annual Book of ASTM Standards - Part 11 - Page 365books.google.com.tr › books American Society for Testing and Materials · 1989 · ‎S

Notlar

Quality Breeding in Field Crops - Page viibooks.google.com.tr › books Asif M. Iqbal Qureshi, ‎Zahoor Ahmad Dar, ‎Shabir Hussain Wani · 2019


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Standard, standardizasyon, Akreditasyon ve kalitenin tanımı, sınıflandırması, önemi ve Türkiye'de uygulanan standartlar
ÖÇ02 Ulusal ve uluslararası standartlar hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ03 Tarla bitkileri ürünlerinde kalite standardizasyonunu belirleyen, numune alma,ambalajlama ve etiketleme özelliklerini bilmek
ÖÇ04 Tarla bitkileri ürünlerinde kalite standardizasyonunu belirleyen, ürünün muhafazası depo şekilleri, depolama süresi ve depo özelliklerini öğrenir
ÖÇ05 Bazı tarla bitkileri ürünlerinde fiziksel ve kimyasal özelliklerin standardizasyonu.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar.
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 TSE kapsamında işlem gören tarla bitkilerinde ürünün tarifi ve kapsamı, kullanım şekli ve kalite özelliklerine göre sınıflandırmanın standardizasyonu Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
2 standart ve standardizasyonun tanımı ve tarımsal ürünler için standardizasyonun gereklliği Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
3 uluslararası standartlar ve bunların kullanım alanları Soru Cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
4 Akreditasyon ve TÜRKAK'ın görevleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
5 Standardizasyonun üreticiye tüketiciye ve ekonomiye faydaları Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
6 Tarla bitkilerinde muhafaza yöntemleri, depo özellikleri, depolama koşulları Soru cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
7 Tarla bitkilerinde tohumluk ve ürün ışınlamanın standardizasyonu ve ürüne etkileri Ara sınav hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
8 Ara Sınav sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tarla bitkilerinde hasat sonrası üründen numune alma ve etiketleme özelliklerinin standardizasyonu soru cevap Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
10 Tarla bitkilerinde hasat sonrası üründen numune alma ve ambalaj büyüklüğü ve etiketleme özelliklerinin standardizasyonu Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
11 Tarla bitkilerinde ambalajlanmış ürünün taşıma özelliklerinin standardizasyonu Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
12 Tarla bitkilerinde ambalajlanmış ürünün, depo özellikleri ve muhafaza şekli ve süresinin standardizasyonu Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
13 Gelişmekte olan ülkelerde tarla bitkileri standardizasyonunda ürün kalitesinin korunması için yapılması gerekenler Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
14 Tarla bitkilerinde standardizasyonu iyileştirmek için gelecekteki araştırma gereksinimleri Soru Cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
15 pamuk lifi kalite özellikleri standardizasyonu Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS