ZFS314 Tarla Bitkileri Zararlıları ve Mücadele

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZFS314
Ad Tarla Bitkileri Zararlıları ve Mücadele
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KAMİL KARUT


Dersin Amacı

Ülkemizdeki tahıl, baklagil, endüstri bitkileri ve yem bitkilerinde zarar yapan hayvansal zararlıları genel hatlarıyla öğretmeyi amaçlamaktadır

Dersin İçeriği

Ülkemizdeki serin iklim ve sıcak iklim tahılları, baklagil ve yem bitkileri, endüstri bitkileri üretimi yapılan alanlardaki zararlıların tanımı, zarar şekilleri, genel davranışları, biyolojileri ve bu zararlılara karşı kullanılan kültürel önlemler, mekaniksel savaşım, biyoteknik savaşım, kimyasal savaşım, biyolojik savaşım ve tümsavaş yöntemlerini genel hatlarıyla öğretmeyi amaçlamaktadır

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Tarla bitkileri zararlıları ve Mücadelesi ders notu

Notlar

Tarla bitkileri zararlıları ve Mücadelesi ders notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ülkemizdeki tahıl, baklagil, endüstri ve yem bitkileri yetiştirilen alanlardaki zararlıları tanır
ÖÇ02 Ülkemizdeki tahıl, baklagil, endüstri ve yem bitkileri yetiştirilen alanlardaki zararlıların biyolojisini öğrenir
ÖÇ03 Ülkemizdeki tahıl, baklagil, endüstri ve yem bitkileri yetiştirilen alanlardaki zararlıların zarar şekillerini öğrenir
ÖÇ04 Ülkemizdeki tahıl, baklagil, endüstri ve yem bitkileri yetiştirilen alanlardaki zararlıların doğal düşmanlarını öğrenir
ÖÇ05 Ülkemizdeki tahıl, baklagil, endüstri ve yem bitkileri yetiştirilen alanlardaki zararlılara karşı uygulanabilecek mücadele yöntemlerini öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar.
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin genel tanıtımı Eğitim-Öğretim yılı başında temin edilen ders notu ve sunular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Ülkemizdeki serin iklim tahıllarında (buğday, arpa, yulaf, çavdar) zararlı nematod, akar, Orthoptera, Thysanoptera, Hemiptera takımlarına dahil türlerin tanısı Eğitim-Öğretim yılı başında temin edilen ders notu ve sunular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Ülkemizdeki serin iklim tahıllarında (buğday, arpa, yulaf, çavdar) zararlı Hemiptera takımına dahil türlerin tanınması, biyolojileri, zarar şekiller Eğitim-Öğretim yılı başında temin edilen ders notu ve sunular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Ülkemizdeki serin iklim tahıllarında (buğday, arpa, yulaf, çavdar) zararlı Coleoptera, Diptera, Lepidoptera, Hyymenoptera takımlarına dahil türlerin tanınması Eğitim-Öğretim yılı başında temin edilen ders notu ve sunular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Ülkemizdeki sıcak iklim tahıllarında (Mısır, Çeltik, Sorhgum, Darı) zararlı Acarina ve Hemiptera takımlarına dahil türlerin tanınması, biyolojileri, zarar şekilleri Eğitim-Öğretim yılı başında temin edilen ders notu ve sunular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Ülkemizdeki sıcak iklim tahıllarında (Mısır, Çeltik, Sorhgum, Darı) zararlı Lepidoptera takımına dahil türlerin tanınması, biyolojileri, zarar şekilleri Eğitim-Öğretim yılı başında temin edilen ders notu ve sunular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Ülkemizdeki sıcak iklim tahıllarında (Mısır, Çeltik, Sorhgum, Darı) zararlı Coleoptera takımına dahil türlerin tanınması, biyolojileri, zarar şekille Eğitim-Öğretim yılı başında temin edilen ders notu ve sunular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Eğitim-Öğretim yılı başında temin edilen ders notu ve sunular Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ülkemizdeki baklagillerde zararlı Hemiptera, Coleoptera, Diptera ve Lepidoptera takımlarına dahil türlerin tanınması, biyolojileri, zarar şekilleri Eğitim-Öğretim yılı başında temin edilen ders notu ve sunular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Ülkemizdeki yem bitkilerinde zararlı Hemiptera ve Lepidoptera, takımına dahil türlerin tanınması, biyolojileri, zarar şekilleri, konukçuları ve s Eğitim-Öğretim yılı başında temin edilen ders notu ve sunular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Ülkemizdeki yem bitkilerinde zararlı Coleoptera ve Hymenoptera takımına dahil türlerin tanınması, biyolojileri, zarar şekilleri, konukçuları ve savaşı Eğitim-Öğretim yılı başında temin edilen ders notu ve sunular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Ülkemizdeki endüstri bitkilerinde zararlı Hemiptera takımlarına dahil türlerin tanınması, biyolojileri, zarar şekilleri, konukçuları ve savaşım yöntemleri Eğitim-Öğretim yılı başında temin edilen ders notu ve sunular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Ülkemizdeki endüstri bitkilerinde zararlı Lepidoptera takımlarına dahil türlerin tanınması, biyolojileri, zarar şekilleri, konukçuları ve savaşım yöntemleri Eğitim-Öğretim yılı başında temin edilen ders notu ve sunular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Ülkemizdeki yağ bitkilerinde zararlı Hemiptera, Lepidoptera, Coleoptera takımlarına dahil türlerin tanınması, biyolojileri, zarar şekilleri, konukçuları Eğitim-Öğretim yılı başında temin edilen ders notu ve sunular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Ülkemizdeki tıbbi ve aromatik bitkilerde zararlı olan böcek türlerin tanınması, biyolojileri, zarar şekilleri, konukçuları ve savaşım yöntemleri Eğitim-Öğretim yılı başında temin edilen ders notu ve sunular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS