Genel Bilgi
Kod | ZMS322 |
Ad | Gönüllülük Çalışmaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖZGÜL GÖRMÜŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ÖZGÜL GÖRMÜŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Gönüllük kavramı, temel gönüllülük alanları,gönüllü çalışmaları ile ilgili proje geliştirme.
Dersin İçeriği
Öğrencilerin eğitim hayatı boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirmek; engelli yaşamı , göç ve afet gibi konularda farkındalığı artırmak
Dersin Ön Koşulu
Gönüllülük çalışmalarının öğrencilerin bilgi, deneyim ve potansiyellerinin artırılmasının sağlanması
Kaynaklar
1.Türkiye’de Gönüllülük Çalışmaları Üzerine Bir Değerlendirme. Burak KESGİN 2. STÖ’LER İÇİN GÖNÜLLÜLÜK VE GÖNÜLLÜ YÖNETİMİ REHBERİ ÖZEL SEKTÖR GÖNÜLLÜLER DERNEĞİ. EKİM 2009, ANKARA 3. Gönülllülük ve Gönüllülerle Çalışma. Project funded by the European Union and implemented by the consortium led by B&S Europe
Notlar
1.Türkiye’de Gönüllülük Çalışmaları Üzerine Bir Değerlendirme. Burak KESGİN 2. STÖ’LER İÇİN GÖNÜLLÜLÜK VE GÖNÜLLÜ YÖNETİMİ REHBERİ ÖZEL SEKTÖR GÖNÜLLÜLER DERNEĞİ. EKİM 2009, ANKARA 3. Gönülllülük ve Gönüllülerle Çalışma. Project funded by the European Union and implemented by the consortium led by B&S Europe
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gönüllülük kavramı, gönüllü yönetimi hakkında temel bilgilere sahip olur. |
ÖÇ02 | Temel gönüllülük alanlarını, gönüllülük yönetimini bilir. |
ÖÇ03 | Gönüllü çalışmalarda etik, ahlaki, geleneksel değerleri bilir. |
ÖÇ04 | Proje hazırlamayı bilir |
ÖÇ05 | Gönüllülük üzerine kurulu dernekler ve çalışmaları konusunda bilgi edinir . |
ÖÇ06 | Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. |
ÖÇ07 | Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. |
ÖÇ08 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. |
ÖÇ09 | Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
ÖÇ10 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
ÖÇ11 | Meslek etiğine saygılı olma. |
ÖÇ12 | Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yönetim ve organizasyon kavramları | Ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Gönüllülük kavramı, gönüllü yönetimi | Ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Temel gönüllülük alanları | Ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
4 | Gönüllü çalışmalarda etik, ahlaki, dini, geleneksel değerler. | Ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
5 | Göçmenler ve gönüllülük. | Ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
6 | Kamu kurumları, yerel yönetimler, sivil toplum kuruluşlarında gönüllü çalışmalara katılım. | Ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Kamu kurumları, yerel yönetimler, sivil toplum kuruluşlarında gönüllü çalışmalara katılım-II | Ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Ön hazırlık gerekmiyor | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ekip çalışması ve bireylerle uyum | Ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Empati kurma ve etkin duygu yönetimi | Ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Etkili iletişim becerisi kazanımı | Ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Gönüllülüğün toplumsal faydaları | Ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Dünya ve Türkiye'de gönüllü olunabilecek kurum ve kuruluşların tanıtımı | Ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Toplumda risk grupları ve gönüllülük | Ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Gönüllü çalışmalarda etik, ahlaki, Dini, Geleneksel değerler ve ilkeler. | Ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön hazırlık gerekmiyor | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön hazırlık gerekmiyor | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |