ZMS322 Gönüllülük Çalışmaları

3 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZMS322
Ad Gönüllülük Çalışmaları
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÖZGÜL GÖRMÜŞ


Dersin Amacı

Gönüllük kavramı, temel gönüllülük alanları,gönüllü çalışmaları ile ilgili proje geliştirme.

Dersin İçeriği

Öğrencilerin eğitim hayatı boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirmek; engelli yaşamı , göç ve afet gibi konularda farkındalığı artırmak

Dersin Ön Koşulu

Gönüllülük çalışmalarının öğrencilerin bilgi, deneyim ve potansiyellerinin artırılmasının sağlanması

Kaynaklar

1.Türkiye’de Gönüllülük Çalışmaları Üzerine Bir Değerlendirme. Burak KESGİN 2. STÖ’LER İÇİN GÖNÜLLÜLÜK VE GÖNÜLLÜ YÖNETİMİ REHBERİ ÖZEL SEKTÖR GÖNÜLLÜLER DERNEĞİ. EKİM 2009, ANKARA 3. Gönülllülük ve Gönüllülerle Çalışma. Project funded by the European Union and implemented by the consortium led by B&S Europe

Notlar

1.Türkiye’de Gönüllülük Çalışmaları Üzerine Bir Değerlendirme. Burak KESGİN 2. STÖ’LER İÇİN GÖNÜLLÜLÜK VE GÖNÜLLÜ YÖNETİMİ REHBERİ ÖZEL SEKTÖR GÖNÜLLÜLER DERNEĞİ. EKİM 2009, ANKARA 3. Gönülllülük ve Gönüllülerle Çalışma. Project funded by the European Union and implemented by the consortium led by B&S Europe


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gönüllülük kavramı, gönüllü yönetimi hakkında temel bilgilere sahip olur.
ÖÇ02 Temel gönüllülük alanlarını, gönüllülük yönetimini bilir.
ÖÇ03 Gönüllü çalışmalarda etik, ahlaki, geleneksel değerleri bilir.
ÖÇ04 Proje hazırlamayı bilir
ÖÇ05 Gönüllülük üzerine kurulu dernekler ve çalışmaları konusunda bilgi edinir .
ÖÇ06 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma.
ÖÇ07 Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma.
ÖÇ08 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme.
ÖÇ09 Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma.
ÖÇ10 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
ÖÇ11 Meslek etiğine saygılı olma.
ÖÇ12 Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar.
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yönetim ve organizasyon kavramları Ön hazırlık gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Gönüllülük kavramı, gönüllü yönetimi Ön hazırlık gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Temel gönüllülük alanları Ön hazırlık gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
4 Gönüllü çalışmalarda etik, ahlaki, dini, geleneksel değerler. Ön hazırlık gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
5 Göçmenler ve gönüllülük. Ön hazırlık gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
6 Kamu kurumları, yerel yönetimler, sivil toplum kuruluşlarında gönüllü çalışmalara katılım. Ön hazırlık gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
7 Kamu kurumları, yerel yönetimler, sivil toplum kuruluşlarında gönüllü çalışmalara katılım-II Ön hazırlık gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Ön hazırlık gerekmiyor Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ekip çalışması ve bireylerle uyum Ön hazırlık gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
10 Empati kurma ve etkin duygu yönetimi Ön hazırlık gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
11 Etkili iletişim becerisi kazanımı Ön hazırlık gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
12 Gönüllülüğün toplumsal faydaları Ön hazırlık gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
13 Dünya ve Türkiye'de gönüllü olunabilecek kurum ve kuruluşların tanıtımı Ön hazırlık gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
14 Toplumda risk grupları ve gönüllülük Ön hazırlık gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
15 Gönüllü çalışmalarda etik, ahlaki, Dini, Geleneksel değerler ve ilkeler. Ön hazırlık gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ön hazırlık gerekmiyor Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ön hazırlık gerekmiyor Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS