Genel Bilgi
Kod | BDT119 |
Ad | Grafik Animasyon I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BEKİR YİĞİT YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. BEKİR YİĞİT YILDIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
sayısal görüntü işleme programı Photoshop kullanımının başlangıç sevyesinde öğretilmesi
Dersin İçeriği
Görüntü ve görüntü tiplerinin öğretilmesi görüntü formatlarının anlatılması sayısal görüntünün temellerinin anlatılması,sayısal görüntü işlemeye yarayan photoshop programının öğretilmesi
Dersin Ön Koşulu
Ders için herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Photoshop. kodlab yayıncılık
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sayısal ve Vektörel Görüntü tanımı ve özelliklerini bilir |
ÖÇ02 | Renk kütüphaneleri ve Renk ailelerini kavrar |
ÖÇ03 | Photoshop menülerle çalışma yapar |
ÖÇ04 | Photoshop Araç kutu ile çalışma yapar |
ÖÇ05 | Temel photosop kullanımını bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında yeterli düzeyde kuramsal bilgiye sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında gerekli tasarım, laboratuvar çalışmalarını yürütür. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ofis programlarını ve mesleki bilgisayar programlarını kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ve Animasyon kavramlarını bilir. Temel tasarım ve animasyon konusunda bilgi sahibidir ve temel uygulamaları yapar. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel animasyon yöntemleri ile animasyonlar yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İki boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üç boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Web Tasarım Temelleri ile Web Sayfalarını tasar | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Modelleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgileri uygulamalı alanlarda kullanır | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnternet Teknolojisi konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve dinamik web sayfaları tasar | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görüntü İşleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Örgüt, İş Ve Toplumsal Etik Değerlere Uygun Davranır, | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanına İlişkin Bilgileri Analiz Etme, Yorumlama Ve Değerlendirme Becerisine Sahiptir, | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme Gereksiniminin Sürekliliğini Kavradığını Gösterir, | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur | 3 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri i kullanarak, karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ19 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendir | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sayısal ve Vektörel Görüntü tanımı ve özellikleri | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Renk kütüphaneleri ve Renk aileleri | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Photoshop'a giriş | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Photoshop menüleri | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Photoshop menülerle çalışma | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | düzenleme ve seçim menüleri | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | uygulama | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | genel konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Genel seçim araçları | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | lasso secim araçları | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | sihirli değnek seçim aracı | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | silme secim aracı | yokherhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | fırça aracları | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | degrade aracı | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | GENEL uygulama | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |