BDT105 Temel Tasarım

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDT105
Ad Temel Tasarım
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. İNAN ÜNLÜ


Dersin Amacı

Temel tasarım ile ilgili temel bilgi ve kuramlar anlatılır.

Dersin İçeriği

Tasarımın tanımı, Tasarım ilkeleri ve temel kavramlar, Tasarımda çizgi, renk, dolgu kavramları, Tasarımda görsellik, Tasarımda işlevsellik, Görsel algılama, Tasarım sanat ilişkisi anlatılır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Öğretim Elemanı Ders Notları

Notlar

Derse yönelik hazırlanmış tüm kaynaklar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tasarım kavramını ve önemini anlar.
ÖÇ02 Tasarımın temel ilkelerini ve konularını kavrar.
ÖÇ03 Tasarım ile ilgili her bir öğeyi ve tasarımdaki önemini bilir. ayrı ayrı tasarım ilkeleri paralelinde anlatım ve uygulamalarının yaptırılması.
ÖÇ04 Öğeleri tasarım ilkeleri paralelinde değerlendirir ve kullanır.
ÖÇ05 Temel tasarım ilkelerini tasarım alanında etkin kulalnır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında yeterli düzeyde kuramsal bilgiye sahiptir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında gerekli tasarım, laboratuvar çalışmalarını yürütür.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ofis programlarını ve mesleki bilgisayar programlarını kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım ve Animasyon kavramlarını bilir. Temel tasarım ve animasyon konusunda bilgi sahibidir ve temel uygulamaları yapar. 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel animasyon yöntemleri ile animasyonlar yapar.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İki boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Üç boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Web Tasarım Temelleri ile Web Sayfalarını tasar
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Modelleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgileri uygulamalı alanlarda kullanır
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnternet Teknolojisi konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve dinamik web sayfaları tasar
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görüntü İşleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Örgüt, İş Ve Toplumsal Etik Değerlere Uygun Davranır,
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanına İlişkin Bilgileri Analiz Etme, Yorumlama Ve Değerlendirme Becerisine Sahiptir, 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme Gereksiniminin Sürekliliğini Kavradığını Gösterir, 3
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri i kullanarak, karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri geliştirir 4
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır
PÖÇ19 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tasarım ve tasarımcı, tasarım ögelerini ve tasarım ilkelerinin teorik olarak öğrenir. Herhangi bir ön çalışma yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Açık - Koyu ve ışık- gölge kavramlarını bilir. Herhangi bir ön çalışma yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Teknik anlatım öğelerini tanır. Herhangi bir ön çalışma yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Çizgi ve çizgi türlerini tanır. Herhangi bir ön çalışma yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Çizim ve boyama araç gereçlerinin dışında bir malzeme ile kolaj tekniğinde belirlenecek bir konunun nokta ve çizgi öğesi bir arada kullanabilir Herhangi bir ön çalışma yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Leke: Nokta yoğunlaşmalarıyla, çizgi yoğunlaşma ve çakışmalarıyla, yedirme tekniği ile lekelerin oluşturulması ve belirlenen form ve objelerin üzerine giydirilmesini uygular. Herhangi bir ön çalışma yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Zemin, Şekil - Biçim - Form, Işık- Gölge, Leke, Doku öğelerini tanır. Herhangi bir ön çalışma yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Arasınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çizgisel, geometrik ve lekesel anlatım çalışmalarının fotokopi yöntemi ile büyütülüp - küçültülerek elde edilen materyallerin parçalama yöntemi ile ( çizgisel ve / veya geometrik şekillerde) bozularak yeniden bir araya getirilip yeni bir tasarıma dönüştürür. Herhangi bir ön çalışma yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Doku öğesi, önemi, sınıflandırılmasını bilir. Herhangi bir ön çalışma yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Kompozisyon / Düzenleme/ Yorum konusunu öğrenerek çalışmalar yapar. Herhangi bir ön çalışma yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Kompozisyon kuralları ve öğelerini kullanarak çalışmalar yürütür. Herhangi bir ön çalışma yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Serbest konu çalışması yapar. Herhangi bir ön çalışma yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Uygulamalı olarak kişisel tasarım çalışması yürütür. Herhangi bir ön çalışma yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Dönem içi çalışmalarını sınıf ortamında sunar. Herhangi bir ön çalışma yoktur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS